Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2009 08:18 - за по голяма яснота,го пускам отново!
Автор: ka4ak Категория: Политика   
Прочетен: 4101 Коментари: 23 Гласове:
8

Последна промяна: 30.08.2009 16:04


28.08 11:02 - Борисов: По-лесно е да си премиер отколкото кмет Бойко Борисов, министър-председател на Република България, в предаването "Челюсти" по Нова тв


image


30 дни, след като телевизионният проект „Челюсти” стартира с интервю с кандидата за премиер на Република България, в края на този експеримент радиото по телевизията ще направим разговор с министър-председателя Бойко Борисов. Добър ден, благодаря ви, че приехте тази покана.
Добър ден.

Как сте?
Горе-долу, както казва народът.

После ще говорим сериозно. Първо, вчера си мислех, не ми поискахте предварителни въпроси. Не знам дали ви направи впечатление, умишлено казах добър ден, иначе ако бях казала добро утро щяхте да ме коригирате. Вдигате си телефона.
За десет години никога не съм искал предварително въпроси и никога не съм си чел дадено интервю предварително, това, което правят всички. Вашите колеги сигурно ни гледат, ако има журналист, който да каже, че ми е дал предварително въпроси да му отговоря или след това съм поискал преди да изляза да го прочета това, което е написал, нека се обади.

Добре. Живеете още в Банкя нали?
Там съм си се родил.

Какво друго, поканих ви лично по телефона, дори не минах през пресцентъра, защото си вдигате телефона и все пак нещо се е променило, какво? Не може да сте същия, няма как, просто спомням си онова време гледах ви в телевизията...
Нищо.

... как висяхте пред Министерски съвет и му викахте на министър-председателя, слез, страхливецо, сега вие сте вътре, нещо трябва да се е променило и у вас.
Да бъда откровен?

Да.
Поне десет пъти е по-лесно да си премиер от кмет.

Не.
Е, за да съм честен. Винаги съм казвал какво е в МВР, какво е като кмет, какво е премиер.

А помните ли какво ви каза Сергей Станишев, примерно като сдаваше мандата или мисля, че да, тогава когато парламентът гласуваше. Той каза, че е много лесно...
Ангажименти, които поех към него, съм ги изпълнил.

Много лесно е да кандидатстваш за това, да се бориш в кампания, много трудно е да носиш отговорността, вие сега ми казвате, че е лесно. Защо е лесно?
Лесно е, защото имаш телефон с копчета и който министър ти трябва, какъвто проблем има зависи от теб да го решиш, затова е лесно.

Обаче, ако сбъркаш в избора...
Никой не ти пречи.

... ако сбъркаш в избора дори на един човек става много сложно, защото едното копче, ако дава червено и ако това е социалната сфера например, може да почнат стачки.
Един петък сбърках, в понеделник го отстраних. Аз нямам претенциите да съм безгрешният човек в държавата.

За кого говорите?
В Агенцията за горите, но да не говорим поименно, в петък го назначих, в понеделник го смених. За един уикенд ми беше достатъчно да разбера, че съм сгрешил. Затова казвам, че е по-лесно.

Сърцето ми остана в МВР, не спряхте да повтаряте през тези два полумандата като кмет, сега отива ли на „Дондуков” 1 това сърце или не?
Не. Като отидох в МВР да навестя министерството, първо отидохме в моя кабинет.

Защо така, защото няма бивш полицай или какво?
Там ми бяха най-добрите години според мен.

Харесва ли ви да сте министър-председател? Като кмет твърдяхте, че не ви харесва, че го правите, защото така трябва.
Сега мога да ви кажа, харесваше ми да си бъда главен секретар и там си ми минаха всичките емоции като пост. Сега вече като отговорност, като амбиции, като желание и възможност да променя нещо, разбира се, че се раздавам и повече дори отколкото в МВР. А и да ви кажа честно пак, aко ми харесва пък това, че съм премиер е, че имам същата тая оперативна възможност да реагирам за всичко – такава, каквато имах като главен секретар.

Казвате оперативна възможност, с което ме подсещате – миналия ден разговарях с един, да кажем, човек – лидер на обществено мнение. Ние разговаряхме за вас. И той ми казва: „Знаеш ли, проблемът е, че той не е визионер”.
Как?

Не сте визионер, че вие сте оперативно действащ човек. И се замислих как например в годините на прехода пред нас са стояли приоритетите НАТО, ЕС – важни стратегически приоритети. Сега трябва ли ни някаква нова визия или ни трябва оперативност? Какво ни трябва сега? Защо ви избраха хората? Защото искат всеки ден оперативно действие или искат нов приоритет? Имате ли визия?
Как аз си обяснявам избора и този резултат, а и това доверие, което един месец от работата на правителството имаме?

Имате към днес, да. 
С цялата уговорка, че не вярваме и че не искаме социолозите да ни бъдат мерило, но в общи линии това, което говореха през годините, това винаги се случваше. Затова и си позволявам в случая да стъпя на тези 30 дни, на които дават оценка социологическите агенции. България имаше няколко проблема, видни за хората. Инстинктът на народа го подсказваше. А и това, което излиза всеки ден от бившите управляващи показва, че хората са били прави. Безогледно крадене, безотговорно харчене, погазване на закона в пълния му обем и хората искаха това да спре. Беше крайно време да спре. В същото време и от Брюксел искаха същото. И просто съвпаднаха два интереса – на народа и на нашите европейски партньори. Затова, как, „визионер” ли беше тази нова дума, която чувам, затова хората, да, обичат да им се говори в бъдеще време, обичат да знаят свалите перспективи. Все пак 45 години в комунизма ние само за светло бъдеще говорехме. Кога ще спре реалният, бяхме го нарекли „реален социализъм”, и после ще дойде истинският комунизъм, готиното време. Хората искат да видят какво ще се случи днес. И затова дори когато им кажеш, че напролет евентуално ще им вдигаш пенсиите и заплатите, при положение, че си ги вдигнал само преди 20 дни, те казват: „Не, не искаме да знаем отсега за още по-нататък какво ще бъде”. Така че народът е прав. Той иска да знае какво може да му се случи в годините – хубаво, лошо. Но според мен той знае и какво трябва да се направи днес. И тази българска поговорка за кацата без дъно - знае, че трябва да се затвори. Аз не съм човек, който ще продължи да налива в каца без дъно. Затова искам да си я затворим, затова са именно спирането на всички...

Чакайте! Хайде да диалогизираме, моля ви, защото така ще е по-интересно и за хората. Казвате хората искат да знаят, но според мен хората искат да знаят добрите неща, перспективата, онзи плюс. Вие, това театър ли беше впрочем, между социалния и финансовия министър? Четири години напред замразени заплати, това е...
Не, никакъв театър не е било. Просто...

Това беше...
... просто господин Младенов има пресконференция сутринта. Грешката му е, че тогава правят пресконференцията след събитието, при положение че знае, че следобед в 15.00 или 16.00 часа има среща...

На Социалния съвет?
... да, на тристранното сътрудничество, на която ще е и вицепремиерът Дянков, и той, и синдикатите. Тази среща мина възможно най-добре. След нея няма пресконференция и на другия ден в медиите излиза, че има проблем между двамата министри. Извиках ги, обясних им, че от едно подобно движение, абсолютно неумишлено, се показаха в заглавията на вестниците, харесва ли ви това.

Откровен ли сте сега?
Да, можете да ги попитате.

Някой от БСП ни беше на гости, наистина не помня кой, Таня Дончева ли беше, кой, който каза, че, не искам да се хващаме за името, но вашите опоненти твърдят, че вие сте готов да жертвате всеки, за да...
Безспорно е така.

... но, за да запазите своя си рейтинг.
Безспорно е така.

Така е?
Абсолютно. Хората са ми дали доверие, знаят, че няма как толкова депутати, толкова кметове, толкова области, толкова министри, толкова заместник-министри, огромна армия от апарат, да избера идеалните хора. Те обаче очакват, когато дали от медиите, дали от сигнали, които пращат гражданите, науча за провиненията на даден, независимо какъв е – министър, областен, депутат, ще взема адекватно решение и няма да го оставя и да кажа, ами аз няма да го дам на вълците.

Какво работи Божидар Димитров, моля ви да сте искрен?
Божидар Димитров в момента се занимава с българите в чужбина. Помага и на Вежди Рашидов.

Видяхте ли вчера първата страница на „Труд”, ако не ме лъже паметта, дали беше интервю с него или някаква дописка, не знам, какво сте се хванали за Ѕ д ..., зрителите се сещат какво имам предвид.
Вижте, Божидар Димитров е...

А Берлускони, това не отива на министър, такова поведение наистина не отива на министър.
Божидар Димитров е човек, който обществото го е приело по даден начин, харесва или не харесва в него дадени черти. Той има такъв начин на изказ, винаги е искрен в изказа си и аз не възнамерявам да го променям. Той е достатъчно възрастен човек, за да прецени кога и как да говори. Но що се касае за Македония, на Министерски съвет му направих забележка пред всички министри да внимава с изказа си и да го съобразява с външния министър.

Да, защото...
Това съм го направил.

... да си шеф на НИМ не е като да си министър без портфейл.
Така е и това съм направил в сряда.

А там с този казус в Чикаго мисля, че беше, запознат ли сте, с това момиче, което...
В Чикаго, да, аз помолих госпожа Желева да запознае целия Министерски съвет, защото това е казус, който за съжаление малко жълт, но много бързо обикаля обществото. Заради това си поведение госпожата е наказана две години, изтърпяла си е наказание. След това се е явила на конкурс, който е издържала и сега, ако ние я спрем, тя ще ни осъди и ще се върне обратно. Няма законова пречка да не я сложим, тя не е политическо назначение.

Сега сериозно почваме да си говорим.
Да, сериозно и аз сериозно мисля, че ви отговарям.

Не, не, за по-сериозните неща. Какво си говорихте с Путин вчера, да не би да се появиха комплекси? Помня, че бяхте казал, няма, там Ники Младенов беше направил един гаф, като каза, ще преразгледаме отношенията с Русия, той още не беше министър, след това вие казахте, че всъщност е имал предвид, че нямаме комплекси от Русия. Вчера като чухте Путин, да не би да се появиха комплекси, за „Южен поток”, за „Белене”?
По принцип господин Путин е човек, който в срещата си с всеки световен лидер, има необходимия респект и уважение. Това го знае всеки. Нямам намерение да преразказвам разговора ни, той беше около час някъде, беше спокоен, уверен и много точен в изказа си. Знаеше всеки мой министър по име, включително с изказванията, които е направил. Аз мисля, че му отговорих по същия начин.

Със самочувствие?
И това, което като наследство са ни оставили предишните управляващи, го питах дали иска да има приемственост или не. Защото, ако иска да има приемственост, тя ще е лоша за нашите проекти, защото още миналия ноември е трябвало да бъдат внесени вноски за „Бургас-Александропулис”, трябвало е да се търси кредит, финансиране и вкарване в бюджета за АЕЦ „Белене”, нищо не е направено. Така че предишното правителство, което мислело да ме пита сега какво правим ние, на практика по нито един проект не е направило нещо. И затова се договорихме...

Да, ама руснаците трябваше да ни дадат голям заем за „Белене”, те имат интерес.
Те са го били вкарали 3.5 милиарда долара в бюджета на Руската федерация и е трябвало нашето правителство да даде гаранция и да вземе парите, и сега да строят, само че не са го направили.

Вие ще го направите ли, ще дадете ли държавна гаранция?
Аз затова, аз съм се разбрал с него така, ноември месец го помолих те да дойдат в София, за да мога и аз да участвам на тази среща. Надявам са да дойдат, в смисъл пое ангажимент, че ще дойдат. Дотогава съм поискал отсрочка във времето, за да могат министрите да се запознаят с детайлите и как би могло да се случи нещо при липсата на пари и дефицит близо 3 милиарда в бюджета. Вижте, той е човек, който казва, искам да знам „да”, че е „да” и „не”, че е „не” и двете са отговори. И ми каза, благодаря ви, че се обадихте да ми кажете какво мислите, че ви интересуват детайлите, че искате да преговаряте относно, ако говорим за „Бургас-Алекнадропулис”, при два референдума там, има ли 100% гаранция за екологията, ако има и има такива технологии, дайте да ги представим на обществото. Ако няма, няма да го правим.

Това е вашата позиция?
Това е моята позиция. Същото е за „Белене”, колко ще струва централата, колко ще работи, гарантирано ли е, че тези реактори и след 20 години, защото вече в България имаме прецедент, абсолютно работещи реактори – 3-ти и 4-ти, с решение на комисията се замразиха. Ами, ако това стане, след като дадем примерно 10 милиарда евро, работят следващите 10 или 15 години тези реактори и пак дойдат да им ги затворят на нашите деца тези реактори.

Той какво ви каза?
Той каза, благодаря ти за това отношение. И каза...

Господин премиер, как да ви...
... знам, че имате колан черен по карате, аз имам по джудо, искам така да водим разговора вече с вас, детайл по детайл.

... как да ви вярват хората, които ви гледат, да си кажат, как седнал Владимир и си казал, Бойко, няма да защитим нашия интерес, важното е да си говорим коректно. Това са толкова пари, които те биха могли да ни дадат без държавни гаранции, които в условията на икономическа криза, Русия също е в тежка рецесия.
Вижте, освен това в „Белене” ние имаме партньор, това е RWE...

Немците.
... най-голямата немска компания. Това са разговори, които ще се водят и с госпожа Меркел. И затова е хубаво, че на 1 септември в Гданск ще бъдат и господин Путин, и Берлускони, и госпожа Меркел, и поляците, разбира се. Така че там ще намерим 15-20 минути да продължим този разговор. Но най-важното за мен е, че те разбират условията на криза, че разбират, когато им се каже, българският интерес е по-важен за българите от руския, защото те самите са такива хора, всеки гледа своя интерес и са готови да дойдат в София, да сложим всичко на масата и ако е взаимноизгодно за двете страни, да го направим, ако не...

Ноември, ноември ще се състои?
Ноември, да, тогава е по план българо-руската комисия, която тази година трябва да е в Москва, така се пада.

И за да може да присъствате вие ще бъде в София?
И аз го помолих да изместят в София и предполагам, че и самият той ще дойде тогава. Защото това са, вижте и той печели в Русия с много агресивна, бърза реакция и повтарям, „да” е „да”, „не” е „не”, и „не” е отговор. Не е изгодно да се прави за България „Белене”, вика кажи „не” – „не”. Това ще бъде нашият подход.

Сега аз ви казвам, кажете ни, защото жените не разбираме много от тези неща, макар че чета, от Туркменистан природния газ ни трябва за „Набуко” нали? Ами аз чух снощи по новините, че президентът ще докара природен газ.
Сега, ние вчера имахме дълга среща с президента на Туркменистан. Една мъничка скобичка има...

Той за трети път докарва, ама все не идва?
Ами, защото тръбите минават през Русия. Той казва – аз ви давам още два млрд., препродайте си го, ама се разбери с Путин как да си го докараш. Сиреч, това е малко като на сватба. Това, което се обещава, не се дава веднага. Един казал – аз давам и кравата, и телето, и всичко нататък.

Това не го разбрах със сватбата.
На сватба в Банкя всеки един дава пари, обещава нещо и попитал – това, което се обещава сега, дава ли се веднага? Казали – не, не, давам кравата с телето. Той ни дава, само че има една подробност – няма как да си го докараме. И затова за нас е важно и „Южен поток”, и „Набуко”, в края на краищата или и двата, или който да е – да има гарантирана газ, която да дойде в България.

Вие смятате, че те не са конкурентни един на друг двата проекта?
За нас са изгодни и двата.

Да де, ама Европа и Русия все пак...
Тук е и дипломацията и ние да съумеем да направим така, че България да спечели. Ние най ще спечелим, ако и двата минат.

Пак се връщаме в България. Мисля си за нещо международно, ама какво друго международно да ви питам. Кажете сега сериозно ли този другия театър с Брюксел и ще спрат оперативните програми. Меглена Плугчиева вика – чакай, 80-те години на миналия век се лягаше на червения килим и се удряше чело.
Ние затова уволнихме и госпожата, която... Райна, забравих й фамилията, която е крила точно писмото, с което Брюксел още в началото на август ни е уведомил, че връща четири от програмите за съответствие. И тя го е крила, за да може да се правят, с цялото ми уважение към г-жа Плугчиева. Ако са толкова добре направени, защо ги връщат програмите за несъответствие? Защо не пускаха пари досега?

Тя ми го обясни подробно, за да го разберат хората. Март-април се е работило динамично. Те казват – тук трябва да коригирате нещо, опасност за спиране на пари няма.
С цялото ми уважение към моите опоненти – четири години са имали и ако до март и април са ги докарали, те парите ни ги спряха преди една година. За да ги спрат, е имало една-две години преди това предупреждение, че ще ги спрат, така че нека да оставим. Това, което са направили, те са си получили санкцията. От Брюксел са ни спрели парите – народът не гласува за тях. Сега е ред на прокуратурата. Фактически това е последното им наказание. Да си повдигнат обвинение по тях, да си влезнат в затвора час от тях и с това да се приключи.

Как разбирате тази карикатура от днес? Това вашите министри ли са или предишните ги джобите? А пък това „ще спирам, замразявам”? Да покажа към камерата. Как разбирате, ревизирате старите, а пък на вас ще слагате забранителните табели, това ли е?
Естествено.

Харесва ли ви?
Много.

Полицаят, това е полицаят.
Абсолютно вярно. Защото за мен е важно полицаят, ДАНС, прокурорите, когато, ето задържали, нека ги покажат по телевизията или разкрили вчера убийството на жената – тази, която е заклана в Северния парк, излезте, похвалете се, ето това сме свършили. Ама „ние ще арестуваме колите на наркодилърите” – абе, нареди ги на паркинга пред НТВ и кажи – ето това е на Ицо Шпека от Коньовица, ето това е на Пешо Тарабата, да ти кажа браво. И сега съм казал – щом ще ги, искам ги. След 5-10-15 дена аз пак ще питам – къде са ви колите. Затова съм казал – като кажеш „ще”, искам после да го видя.

Тогава защо казахте „спирам”, като ЕК няма да ни спре оперативните програми?
Днес спрени ли са? Това, че, дай Боже, в момента правим всичко, което критериите, които са ни дадени и в доклада на ЕК, и с нашите партньори в Брюксел, което ежедневно правим, за радост сигналите са добри. Днес очакваме и холандците, които знаете, че бяха за предпазна клауза на България, да дадат доклад заради този един месец, който да е много по-добър за нас в Брюксел. И ако успеем да започнем да си връщаме пари, това си е само наш успех, на никой друг. Ние сме заварили пасив, спрени програми, върнати за несъответствие, това са реалностите.

Плугчиева помага ли ви?
Да.

Каза в интервюто при мен миналия ден, че ще се виждате?
Да, дойде, пихме кафе, говорихме си по всички тези теми.

Ще помага ли? Ще използвате ли нейния експертен потенциал? Тя наистина е професионалист в това, което прави. Много червен й беше гердана, но...
В едно нещо й съчувствам. Че и отгоре – премиерът, и отдолу – министрите, не са ставали за нищо и всъщност тя е била един параван, едно перде за пред Брюксел, за да си правят далаверите в България, а тя като отиде там, да им обяснява, че е много хубаво положението. И те затова, понеже са знаели, че тя не е в далаверата, към нея имат добро отношение, но всъщност на нито едно от нейните неща не са повярвали и затова са толкова тежки санкциите. И тя самата много добре знае, че особено когато нейният премиер се засили да легитимира за втори път Вълка в София, когато прекратих концесията и вкара закон, който мина на първо четене, Брюксел такъв шамар им подготви, че тя беше в паника.

Дойде на първата копка тогава.
Дойде, защото тя самата знаеше, че сме изпълнили абсолютно всички критерии, за да почнем строежа на завод, Станишев го бойкотираше. Трябваше това решение, което взехме в сряда – за кофинансиране от страна на държавата, нека да го обясним – ако това е завода за боклук, 20% трябва да финансират общината и държавата, другите 80% - ЕС. ЕС казва – ние сме готови да ви дадем парите, общината чрез заем от Европейската банка казва – готови сме с парите, тази част, която е на държавата, Станишев умишлено я бавеше. Съгласно Закона за обществените поръчки, без да имаш гарантирано финансиране, не можеш да пуснеш конкурсите на завод и ние сега в понеделник ще ги пуснем. Фактически това решение, което взехме в сряда, ако го бяха взели април месец, тези месеци сега тук щеше да се строи завода.

Желю Бойчев тук стоеше вчера...
Пожалих го човека. Гледах го. Той щеше да заспи и няма какво каже. София е видно толкова по-чиста, когато Станишев и Вълка си отидат – теменужки, цветя, метачки, видно е, все по-добре ще става. И Бойчев го знае, Бойчев е честен човек. Той го знае. Той вижда дори това... дадохме сигнал за трамвай, ама Борисов веднага спря конкурса. Дадохме сигнал за еди кое си, но Борисов веднага спря това. Той знае, че кметът, или както сега – премиер, аз не мога да знам 16 министри какво правят сега. Всеки може да направи дадена далавера. Въпросът е, когато дойда, и той потвърди моите думи вчера, щом разбере Борисов, той веднага, казва, той има инстинкт. Не е инстинкт, Бойчев. Имам характер и не им давам да крадат. И щом усетя, че нещо може да е минало покрай мен и да има елемент, вместо да го доказвам, да се занимавам, да губя време и енергия, прекратяваш конкурса и отиваш нататък. Ами, ето, връщах ви на конкурса за метрото. Прекратих конкурса и следващият беше с 84 млн. по-ниска цената, на следващия 84 /.../.

Да, да, разбрах.
Ами, 84 млн. са комисионата, да ти кажа. На мен комисиона не ми трябва. Спортната зала как стана за 18 млн. по-евтина?! Как? Това са, там са скритите комисиони в тези преговори. Самолетите ще видите сега, правителствените, как ще предоговорим този договор, колко пари ще спестим на държавата.

А, ще ги вземаме все пак тези двата „Еърбъс”-а?
Ами, чакай, ще видиш. Ние вече сме платили 14 млн.

Да де, нали там имаме да плащаме, за да развалим.
Да.

Така.
Ако сега върнем самолетите, горим с 14 млн.

Така.
14 млн. малко пари ли са за вас?

Никак не малко.
Така. Затова аз съм възложил и говорих с „Дойче банк” да видим за тези 14 млн., и евентуално ако се додаде още малко...

Какво могат да дадат.
... какво можем да вземем, защото не искам да ми изгорят 14 млн.

Какво можем да вземем?
В смисъл по-малък самолет ли да оборудват.

Какво горе-долу може?
Не знам, дал съм им да мислят.

До кога?
Трябва да го решат.

Няма да горим с тези пари, така ли?
Е,...

Надяваме се да не изгорим.
Надяваме се, защото ето сега заради некадърността на Петър Димитров ще изгорим с по 20 млн. на година лихва или трябва днес да извадя половин милиард лева и да го върна.

Това за НЕК ли?
За НЕК. Когато той се занимаваше с „Топлофикация – София” да я открадне от софиянци, мислеше, че ще може да я продаде, но не позна, вместо да си гледат работата, преди това взимат един огромен заем от 250 млн. евра, което е 500 млн. лева, половин милиард заем. И нарочно, умишлено. И днес ги давам на прокурор за това, защото дори и бездействието е огромна вина.

Да, в НЕК-а има бездействие, да.
Точно. Действие... вината е формулирана като действие или бездействие.

Това е като умишленото и неумишленото убийство.
Точно така. Нарочно не го правят, нарочно, защото най-хубавото за тях сега е да си признаят, че са некадърни или да кажат – от некадърност е, моля ви, не е нарочно. А сега ще ги поставям така, че трябва да кажат – моля ви се, признайте ни за некадърни, а не за виновни.

Да, да, защото иначе се увеличава наказанието.
Защото иначе, когато не са направили това, този заем става веднага изискуем. Говорим за не 2, не 3 млн., нещо да речем...

За половин милиард лева.
... за половин милиард лева по време на финансова и икономическа криза. По документ, по договор „Париба” веднага може да го вземе днес, а те са още осем банки в консорциум.

И какво правим сега?
И какво правим?! Откъде да взема половин милиард да го платя?! При половин милиард вече и повече дефицит.

Добре, даваме Петър Димитров на съд и какво, и той вади половин милиард от задния си джоб, и казва...
Нека следващият министър да знае, че като е некадърен или не може, няма да става министър.

А държавата какво прави?
Гори.

С половин милиард?
Ами, разбира се. Бъркаме и го връщаме. Ако продължим, лихвите, които ни слагат сега, сега са много мънички, защото той тогава така взе, сега стават 20 млн. на година лихви.

Г-н премиер, аз не знам с коя камера ви снимат. Това са...
20 млн. глоба за глупост.

Чакайте малко. Това са, ако ние изгорим с този половин милиард.
Не, ние няма да изгорим, но трябва отнякъде да го извадим да го върнем. Ние сме го взели тези пари и те са ги опукали по „Белене”.

Така. „Опукали по „Белене” звучи много добре.
Те са ги взели, за да се нагушкат. Там, уж ремонти, бутаници, гребаници по земята, никой не знае къде и колко са... Те затова са ги взели. Нали имаше уж милиарди излишъци. Защо са взели заем?!

И сега какво правим обаче?

Сега трябва да търсим в резерва, да извадим половин милиард да го върнем или да отидем и да кажем – добре, продължаваме този заем да го държим, ще го обслужваме.

Какво, смятате, че е по-добре да го върнем?
Но това е по 20 млн. на година.

По-добре е да го върнем, за да не плащаме тези лихви.
Не знам кое е по-добре.

Ще помислите?
Не, ще кажат финансовият и икономическият министър.

Искров ще участва ли в измислянето на това нещо, защото той е шеф на банката, централната?
Не, той не участва в...

Не, не, в разговорите.
Днес, в 12.30-13.00 часа ще дойде при мен и ще го помоля и за това –...

Да, питайте го.
... да консолидираме повече мозъци и да кажат... Защото, вижте, аз има неща, които знам и въобще не питам за тях, и има такива, особено във финансите, които оставям, слушам ги внимателно и оставям тези, които това им е професията, да намерят най-доброто решение.

Първия път като казах – идват рекламите, вие казахте – „Идва ГЕРБ”. Сега какво ще кажете в края на първата част на разговора?
Идват рекламите, за да престанете с въпросите.

Добре.
Докъде стигнахме? До рекламите.
До „Челюсти” да се казва „Клещи”. Това човечецът... с това тясно кресло тук, столче, по-подобава да е „Клещи” това предаване.

Вие да не сте гледал онзи човек, дето ни писа?
Гледах го, да.

Това е много хубаво – „Клещи”, между другото. Какво, да го прекръстим? Така ще ви харесва повече ли?
Да, „Клещи” е по-хубаво.

„Клещи”. Познавате ли Емил Хърсев?
По име го познавам. Мисля, че съм го виждал един-два пъти.

Умен човек! Това съм го запазила от сряда, 19 август, вкъщи съм го запазила, ако някой от икономистите ви дойде, хубаво, че дойдохте вие. „200-300 млн. от акция „Ревизия” не стигат. Наближаваме репресия.” Накратко ще прецизирам и няма да е на икономически език, който той ползва, но каза, че бюджет не може да напълниш само със затваряне на... Т.е. ако кажеш на контрабандните канали – няма да можете да внасяте за 25 стотинки дреха, която след това ще продавате за 30, те...
Те просто няма да я внасят и тези пари няма да влязат в държавата.

Да. Е, как ще напълним бюджета.
Бойко Борисов:
Но ползата от това, че се запазва чистотата на системата. Тези пари отиват в корупция...

Ама на бюджета му трябват пари.
Да. На бюджета му трябват пари и парите ще дойдат от по-добра събираемост, ще дойдат от повече работа, ще дойдат от, дай Боже, пускането на еврофондовете.

А в криза?
От там, от друго място няма.

А в криза? Добре де, ама в криза?
Ами, ако е лесно в криза, и Съединените щати, и Германия и Франция да са излезли, и Великобритания. Това е положението. Криза е, да. Не стигат парите и затова разумните държави започнаха още миналата година с антикризисните си мерки. Докато нашето правителство, старото, харчеше безогледно до последно, изхарчи всичко и отидохме на пасив. Да, не стигат 200-та млн.

Никой ли не краде от министрите ви? Сигурен ли сте?
Сигурен съм, абсолютно.

Сигурен сте?
Да, категорично.

Искате да кажете, че след 20 години преход... Аз се извинявам на публиката, че може да изглеждам и малко по-мила в това интервю, но предпочитам да извадя от вас информация, отколкото да се клещим.
При първия корупционен скандал, да го наречем, който ще излезе или ще се вихри, или ще...

Вие няма да го прикриете? Един половин милиард няма да ви дойде добре?
Половин милиард от?

Ами, ще ви дадат през „Белене”, през... някакви пари ще се съберат там. Защо?!
Защото аз можеше още за тоя месец да имам 30-40 млн.

Не ви трябват пари?
Не.

Сериозно?
Лев не ми трябва.

Иматe ли PR-и?
Не.

Звучи като добре измислена фраза. Убеден сте, че след четири години...
Пък не ме питайте. Аз съм вече 10 години във властта. 10 години съм все на позиции, които, ако искам да крада, да съм крал. Та сега ще стане, когато народът баш е показал, че ми има доверие и очаква да се случи това и вярват и в Брюксел, сега ще се омаскаря накрая. Защо? Лоша си ми е къщичката в Банкя или дворът или... Какво да ми стане по-хубаво?

Вие искате още един мандат май.
ГЕРБ трябва да управлява поне още 30 години.

Защо?
Ами защото трябва.

Костов много се, как да кажа, свалил е вратовръзката. Гледах го в изявленията вчера. Върнал се е в стария си ритъм на говорене.
Чудесно.

Каза, например, че се аргументира – по-хубаво изречение, запомних го, че премиерът Станишев бил пътен кантонер. Това по повод на агенцията НАПИ. Защо я дадохте на Плевнелиев? Сега, гледах и Плугчиева казва: „Не”. Ама Европа казва: „Давайте повече хора да контролират, защото Плевнелиев иначе много по-лесно може да пусне батко и братко – един. Ама ако го гледа друг?
Хайде да говорим сериозно.

Говорим сериозно.
Станишев, Плугчиева и трима министри – къде е „Тракия”, къде е „Люлин”, къде е „Струма”, къде са магистралите? Защо ще ми давате за пример провалили се хора? Аз разбирам сега да ми покажете, хайде да тръгнем да видите магистралата на Станишев до Бургас и магистралата до Благоевград и ми кажете вие Борисов какво ще направи. Защо се реферирате към провалили се хора?

Защо се ядосахте?
Ами защото вие ги цитирате като някакви светила в тази област...

Не, не.
... които могат да дадат ценен съвет.

Моля, успокойте се! Гледах Плугчиева, която уважавам, която каза...
Аз съм спокоен. Ами уважавайте си я и се возете по магистралата на Плугчиева, ще й напиша една табела и си я уважавайте пак! Къде е магистралата на Плугчиева?

Господин Борисов...
Къде е магистралата на Плугчиева? Нека говорим конкретно сега.

... моля ви! Да, защото вие казвате: „Европа иска А, Б, В”.
И аз съм направим А, Б, В.

Тя казва: „Европа иска от нас повече контрол”.
Ама коя е тя?

Оная жена, с която сте пил кафе миналия ден и която казвате, че добре се справя.
Ако онази жена е слушала Брюксел, батко, братко и тримата й министри, които бяха шефове на тази агенция, трябва да са в затвора. И тя не сега трябваше да го говори. Тя трябваше да сезира главния прокурор, да излезе от партията, да излезе от правителството и да каже: „Тия крадци крадат”. Тогава можеше да ми я цитирате тази жена. Към днешна дата ние имаме провалили се агенции, с несъответствие, със замразени пари. Това имаме към днешна дата. И аз ви гарантирам и съм направил така, че един човек да носи отговорност. Не три, не пет, не шест. Министърът на регионалното развитие носи отговорност за министерството си. Не се ли справи, и аз съм дал срок 15 септември, като се върна от Брюксел в регионалното министерство искам да поканим медиите, защото чрез тях ще покажем на хората – магистрала „Тракия”, етап в момента, конкурс, коя дата, първа копка на първи лот коя дата, срок на изпълнение коя дата, така, както направих за метрото в София. Ако си спомняте, преди три години ви събрах и казах: „Това е наличното, това строим, това проектираме, за това е финансирано от Брюксел, за това е финансирано от общината, за това е Европейската инвестиционна банка” и на 7 септември сега ще имате метро и виждате София каква става по метростанциите. Това на 15 септември Плевнелиев трябва да покаже за всяка една магистрала и той носи отговорност за това.

Станаха клещи. Очевидно станаха клещи, скарахме се. Кажете, убеден ли сте, не цитирам име, че ЕК не иска от нас действително агенция с различен тип контрол? Или този контрол е достатъчен?
Контролът е министърът. Това е политическата и фигурата, която управлява. И, между другото, тук трябва да се направи сега в условия на криза и съм възложил сметка на заплатите. Защото има един невероятен парадокс.

На кои заплати? Там в НАПИ?
Не, навсякъде. На чиновниците в държавата.

Дето вземат повече от вас?
Не, те вземат пъти повече от мен. По шест, по седем, по осем. Особено там по ДКЕВР, по НЕК, по БЕХ, по тези дружества.

БЕХ е енергийният холдинг.
Да. Абсолютно ненужен, който съм сигурен, че ще го затворя.

Кога?
Ами сигурно в най-скоро време, защото е абсолютно ненужен орган.

Защо?
Е за какво е?

Нали там окрупнява всички дружества в енергетиката държавни?
Е и? Какво? Провалиха заема с „Париба”. Колко им е печалбата на тях?

Ако е проблемът хората, а не структурата, защо не запазите структурата?
И структурата и хората.

Кога ще го закривате?
Чакам всеки момент министърът да ми предложи решение. До седмица-две максимум ще го закрием. Той е абсолютно ненужен.

И кой ще отговаря за всички тези отделни дружества? Министърът?
Както си беше... Ами разбира се. Аз съм свикнал да работя с един отговорен човек. Не да седнат няколко и да ми изпеят гамата: ми, фа, сол. То отговаряш, ти си министър, докладваш ми какво си направил. Ставаш – не ставаш. Ако искаш. Кандидати за министри много. Но не съм съгласен министърът да взема 2 хил. лв., а чиновниците да взимат по 6, по 7, по 8, по 10, по 12, по 13 хил. До 18 хил. лв. на месец взимат чиновниците.

И какво ще стане сега?
Може ли в телевизията, вашата, репортерът или този, операторът с камерата, да взима повече от Зурлева? Премиерът ли е този, който носи отговорност? Или всичко заплати под мен или да направят адекватна заплата.

Вашата 20 хил.
Значи след като моята е 3 или там колко...

Не знаете ли колко е?
Не съм я получавал още. Днес сигурно ще ми донесат заплата да взема. Ще видя колко е тази, но редното е всички отдолу. 

А не вие нагоре?

За съжаление тук има и популизъм.

Тук има популизъм. Вместо да кажете: „Дайте ми на мен 20-ка, а вие си взимайте по 15”.
Което би било правилно, примерно...

Да.
... да ги подредиш отдолу нагоре. По-лесно е, обаче, сега да ги подредя надолу.

И да кажете на хората: „Аз, честният, добрият...
Това е. В случая съм популист.

... дето искам 100% обществено доверие...
Така е, но не е неправилно. Защото в противен случай ще излезе, че премиерът или министрите се дотират от някъде другаде. Защото няма логика сега. Аз съм началникът на телевизията, ти взимаш 8 хил. лв., аз взимам 2 или 3. Ами ще ти завидя най-малкото, ще кажа: „Дай да се сменим! Ти стани началник, а аз ще стана водещ.”

На какво беше, на „Клещи”.
На клещи, на вилици, каквото искаш. Парите са материалния израз на труда на хората. Трудиш се, носиш отговорност, трябва да получиш адекватна заплата.

Това от 8 хил. откъде го казахте? Жълтите вестници писаха, че съм взимала 12, вие паднахте на 8.
Нищо, в сравнение с „Информационно обслужване”. Там са много над 12.

Много искам да интервюирам Азер Меликов. Дали пък не са някакви спекулации това?
Не, не, аз не ги, ще кажа на жаргон, гризкам тези. Аз пуснах ведомостите, където са се разписали, със заплатите – 13, 12 хил. Не слушай Станишев – спекулации! Първо ведомостите, ето, на журналистите и тогава говорим. Това като с оставките на полицаите, на регионалните директори.

Пак връщаме това.
Връщаме го, да.

Не, не, аз връщам. Ченгето у вас какво казва? Защото много критики какви - са тия работи, политическа сила, лидер, премиер казва кой е за затвора. Обаче вие сте ченге.
И пожарникар, и ченге и каквото искате.

Кой министър от тия, които ги проверявате...
Ако искате да ме обидите, не ме обижда това. Каквото кажете, все ми е добре.

Не, не ви обиждам. Защо? „Ченге” обидно ли е? Напротив, „полицай” не е обидно. Хората очакват от полицая да ги пази.
„Полицай” е едно, „ченге” е друго. Но...

Добре, „полицай” предпочитате да ви кажа.
За мен това е без значение.

Добре. Кой от министрите, които в момента са дадени на прокуратурата, ще бъде в затвора, според вас, на база информацията, която имате към момента? Това не е намеса в работата на прокуратурата и съдебната власт.
Не, не. Аз съм убеден, убеден съм, че няколко ще отидат в затвора. Или ще получат присъди. Може да са условни, може...

Сигурен сте?
Сигурен съм.

Кои са те, според вас?
Не съм човекът, който ще каже. Убеден съм, че ще бъде скоро. Просто вижте, няма как да стане, защото това, което са правили, то е черно на бяло. Това са доказани неща.

Много напреднахме с времето, но все пак не предозирахте ли със солта в манджата...
Не, не, то е малко.

Чакайте, не съм попитала.
Това, което сме извадили е малко.

Анкетна комисия в парламента, Сметна палата – одит, чувам го Мартин Димитров вчера казва: „Трябва да се ревизират всички там оперативни, програмите, които...” Парите. Имаме шест минути ми дават знак, добре. И данни в прокуратурата. Само това ли правите сега? Нещо друго правят ли? Сега казват: „Нямат законодателна програма”.
Кой няма?

Вие. Къде е тая програма? Какво правите? Пишат ли се закони?
Пишат се, променят се.

Или се рови в бунището?
Вижте, ако искате да ги прикривате, аз не искам да ги прикривам. В това бунище са заровени милиарди през годините. Това бунище трябва да се разрине, за да се тръгне напред. Без да се разрине това бунище, няма мърдане напред. Така че ще го разровим така, както трябва, и през това време се структурират нещата, тръгват си и аз съм убеден, че след 5-6 месеца ще има видим ефект.

Това всъщност какво беше? Много се спекулираше по темата, че сте разиграли целия парламент с това няколко часа по-късно да го предложите. Въпросът бил да махнете оня, шефа на „Емисионно”.
Ама вижте, аз съм за закона. Преди изборите и сега казах – ние тези хора ще ги махнем. Защото те не са поставени на тези знакови позиции в съответствие със закона. Шест месеца преди да им изтече мандата те биват назначавани от стария парламент. Абсолютно беззаконие. Ненужно.

Т.е. вие не се съмнявате в неговите професионални качества, на Искров, просто искахте да спазите закона?
Спазвам закона. И, както видяхте, внесе си оставката, след това я предложихме, гласува се.

Нови областни управители, почти навсякъде нови шефове на държавни дружества. Защо трябваше и шефовете на РДВР да тръпнат сега в очакване? Писаха някъде „28 шефове с оставки в джоба”, кърджалийският май вече я подаде.
Първо, назначенията в последните два-три месеца за регионални директори преди изборите не ги коментирам, защото те са партийни назначения. Оттам нататък съм абсолютно убеден в правилността на решението на Цветанов, а то е – 20 дни срок на всеки един регионален директор да дойде с отговор на няколко въпроса: кои са босовете в неговата област или регион, кои са наркодилърите, оки са перачите на ДДС, кои са криминалния контингент. И съответно по всеки един от тях да пише: по този се води дело, очакваме след един месец, след пет месеца реализация, по това в момента работим с колегите от ДАНС или БОП, очакваме еди-какво си.

Т.е. вие не ги гоните тия хора?
На базата на това ние получаваме информация в регионалните дирекции какво се върши в момента и какво се очаква. И всъщност този директор дали си ръководи...

Става, за да остане.
... дали става или не.

Т.е. няма да е политическа чистка...
Ако дойде директор и почне да ми говори, че не знае или тепърва ще търси кои са наркодилърите, ами ако отидеш в един квартал и питаш майките, те ще ти кажат. „Ей там е оня, продава до детската градина, ей тоя там ,другият, ето там” и толкоз.

Нямаме никакво време. Иване, колко време имаме? Три минути. Какво да ви питам за тия три минути?
Същото е за разпределителните дружества. Понеже това е важно за хората, според мен. Извинявайте, че подавам тоя въпрос, но за мен е важен.

Това е за Шушулов вчера дето...
Защото когато са продали електроразпределителните дружества, не са им оставили по договор, нито има инвестиции какви да направят. В общи линии само права без задължения. И тук тази комисия ДКЕВР, която се оказва изключително важна, е пропуснала и пропуска много неща.

Искате да кажете, че едно дружество няма задължение и инвестиционна програма, както например „Кремиковци” и всички останали?
По договор...

Няма?
.. приватизационен няма. А ДКЕВР трябва да им възложи какво да правят.

А те не са им възложили инвестиционна програма ли?
Понеже чух разнопосочна информация, затова съм написал едно писмо вчера и искам да ми се отговори на тези въпроси. И ако искате, след като ми отговорят, може да поканите главния секретар на Министерски съвет или някой, който, ще ви го пратя с това писмо, да видите какво са ни отговорили по тези електроразпределителни дружества.

Аз пък видях в новините, друго бяха извадили колегите. Не това, макар че е особено важно, защото примерно в Западна България като гръмнат 50 телевизора от пуснато високо напрежение, чакат хората с месеци...
Да, и това тримесечно хората примерно не го искат.

А кажете за тримесечното примерно, защото това беше извадено в новините, че вие питате какво да правим с едномесечно и тримесечно.
И мен ме питат хората. Защо трябва да е тримесечно?

Вие за какво сте?
Аз съм за това, което на хората им е по-удобно. Ако иска човек да си плаща на три месеца и има тая възможност, нека да го прави. Но всеки, който иска да си плаща всеки месец, защото така му е по-лесно и...

Ама няма как. Не може и на три и на един.
Ами тогава ще приемат това, което масово хората искат – това е на един месец.

Добре. Пресрочихме с времето. Накрая ще позволите ли един личен въпрос...
Да.

... с откровен отговор? Четохте ли интервюто на Станишев?
Не. Не се интересувам от провалени политици.

„Сега е време да се оженя”, казва той.
А в личен план му пожелавам всичко най-добро. Жени, деца, каквото иска – всичко най-хубаво.

Ама не, защото и вие сте ерген.
Това не ви е работа на вас какъв съм аз. От сутрин до вечер съм пред очите на обществото за всичко, което правя. Личният ми живот си е мой.

Прав сте. За това сте прав. Но защото през целия мандат на Станишев, където отидеше започваха бабите: „Ожени се, момче! Ти къща ако не можеш да гледаш...” За вас ще е същото. Мен не ме вълнува това. Кажете вие...
Остане ли ми време, ще се оженя. Така да ви отговоря.

Дали ще ви остане време в тоя мандат?
Остане ли, първо на вас ще кажа. А на Станишев действително му пожелавам успешен личен живот, защото Министерски съвет изяжда времето и личния живот. Това е безспорно.

Днес ви е първият парламентарен контрол. Там ли отивате сега?
Не. Първо имаме доста неща до парламентарния контрол.

Какво ви питат?
Нещо, което просто от уважение към парламента ще отида. А и да не давам на министрите си лош знак. Мисля, че за външнотърговските фирми от 1989-1990 година.

Това ли питат?
Нещо такова.

Това беше чест въпрос в предишния парламент, между другото.
Ами има хора, които искат да си ги зададат.

Дали са били източвани... Да.
Ще ви кажа.

Трябва да слагаме точка.
С това питане днес аз на този човек ще му отговоря защо ринем бунищата, което вие ме питате. Защото като се закриват бунища, така както с външнотърговските фирми, и след 20 години то пак е бунище.

Ама вие тук сте ми дал пример с едно сметище край Берлин, поправете ме, ако греша, дето слага боклук, боклук и отгоре трупат, правят такива могилки.
Да. И стават паркове.

Нали вие сте ми го казал? Берлин май беше. Къде беше?
Не само. И в Копенхаген, на много места. И забиват едни тръбички с едни инсталации и изваждат метана и с него се отопляват.

Ами ето така правим и ние – трупаме, трупаме отгоре, нещо отпушва...
От бунище не става.

Добре. Приключи днешното издание на „Челюсти”, пък и летният проект радио по телевизията.
  Автор: reporter Категория: Новини
 



Гласувай:
8



1. анонимен - Беше си достатъчно ясно и преди.
30.08.2009 08:24
Не им се връзвай. Пиши.
цитирай
2. ka4ak - Е.Т.aз съм си шоп,
30.08.2009 08:31
при това дървен!
цитирай
3. pontis - :)
30.08.2009 09:05
Ka4ak, на това разчитаме!
цитирай
4. ssstto - ka4ak
30.08.2009 09:17
ти не си виновен, интернет експлодера e виновен
цитирай
5. ka4ak - pontis то от дърво,много работи са се правели...
30.08.2009 09:56
даже мелници, вятърни...:)))
цитирай
6. ka4ak - ssstto -братята са виновни,
30.08.2009 10:10
с тая азбука...мани мани...:)))
цитирай
7. baletlnetpepas - Ка4ак
30.08.2009 10:56
мисълта ти скача толкова бързо, че на никой не му става ясно какво казваш
цитирай
8. ka4ak - baletlnetpepas -аз за това изчаквам,
30.08.2009 11:15
а пък чак пък на никой...след като твърдя,че има материал за хиляди статии в медиите!:)))
/справка предишния пост/
цитирай
9. baletlnetpepas - Ка4ак
30.08.2009 12:05
ще ти призная, предишния ти пост е като този
цитирай
10. ka4ak - baletlnetpepas добре тогава щом е същото,
30.08.2009 12:24
върни се и го прочети от заглавието до последния коментар отново!
цитирай
11. pontis - Нищо, че се повтаря
30.08.2009 14:25
Повторението е майка на знанието, беше казал някой "повтаряч":)
цитирай
12. ka4ak - pontis И аз това казвам,ама имахме един съученик в училище,
30.08.2009 14:34
беше по възрастен от класната!:)))
цитирай
13. tera - ka4ak,
30.08.2009 15:23
разочароваш ме!
Каква му е по-голяма яснотата, като е същото!

Това е все едно да си зациклил като игла на грамофонна плоча! Ама това е от миналото, сега са по-нови технологии, вземи се запознай с тях! :Р
цитирай
14. ka4ak - tera -Тошиба така каза,
30.08.2009 16:40
комплекси ми създава!:)
цитирай
15. tera - ka4ak,
30.08.2009 19:37
Тошиба не само казва, ами и показва!

Ела виж последния ми постинг - смених му шрифта, не ми казвай, че "не може"! Тази дума не е от моя речник! :)))
цитирай
16. ka4ak - tera а бе и аз му викам,че не е в моя речник,
30.08.2009 20:06
ама японска му работа!Но всяко зло за добро!Ще ги пращам при теб,че по добре се вижда!!!:)))
цитирай
17. ka4ak - За всички заинтересувани,тук се чете най ясно:
30.08.2009 20:18
http://tera.blog.bg/zabavlenie/2009/08/30/proba.388564
цитирай
18. boristodorov56 - Нищо няма да последва, това е само дим над блътото!
31.08.2009 10:36
Обзалагам се.
Е, ще изгорят два три бушона, но затвор на истинските и най-важни престъпници, от чиято среда произхожда Бойче Рапонче - няма да има.
Тези, които промоцираха и направиха възхода му в политиката няма да са склонни да си правят харакири.
Да не са глупаци или японци!

цитирай
19. ka4ak - boristodorov56 Боре,не смятам че ще бъде точно така!
31.08.2009 11:35
За това обръщам такова внимание на това интервю!Той го искаше,точно за да се освободи от клещите,които ти описваш!Няма да му е лесно,но това са думите които ще определят новата политика!Кацата трябва да се запуши и му трябва помощ,защото кацата не само няма дъно,но е и разсъхната!Това е ангажимент в който сигналите подавани от нас,няма да бъдат подминавани и трябва да имаме активна позиция като български граждани!
цитирай
20. boristodorov56 - 19. ka4ak
31.08.2009 15:14
Лично аз съм резервираен по няколко причини:
Първата съм описал в горния коментар и се изразява в пряката му зависимост от задпараванното управление на страната. Във всяко едно отношение е зависим от сценаристите на прехода. В него са инвестирани пари, време и очакване. Веднъж го подсетиха и му пратиха поздрав от Белград - в зависимост от държаето му ще следва и развитието на събитията там и приказките на сръбския бандит.
Освен това и децата в България знаят на кого дължи парите си, които е спечелил от бизнес - на Лукойл, а от там е и връзката с петата колона на Русия у нас КГБ.
Ето сега е на прослушване по черни колани в Полша. Сам казва, че ще му отделят 20 минути за да се разберат, а става въпрос имаме ли ние като икономика нужда от Белене или не.За Бургас - Александропулис - го пиши бегал проблема - да сме си отваряли затворените с пачки рубли очи. Последно не е ясно преносната мрежа на енергийните носители - наша ли е или не?
Смея да твърдя, че Илия Павлов и Луканов си отидоха, защото не осигуриха тръбите на руснаците. За това и Жан Виденов си отиде. Нали не си мислиш, че като скачахме и заприщвахме улици и шосета през 1997 год - ние сме свалили правителството?
Поради тази преносна мрежа вероятно русите ще направят премерена ефектна отстъпка - Бойче да си нагласи PR и се изкарва нов месия. Залагам 1:1000, че тя - преносната мрежа ще стане руска собственост в най-скоро време. Тази мрежа е част от плановете на Путин за връщане Русия на върха на световната сцена и то с определящо значение.
Ето какво е очакването за действията на ББ в близко бъдище, заложено от тейковците му на сянка.

Да е чул накой да говори за външна политика?

Не искам да съм прав!
Но някой може ли да обясни другояче коя необходимост доведе ББ на върха на политическата сцена?

Борбата с мафията и корупцията?

Ха- ха -ха -ха!

В допълнение: http://gikotev.blog.bg/
цитирай
21. ka4ak - Знам много добре нещата и даже са по дебели от това което казваш!
31.08.2009 16:10
Това е начин,да се развърже малко и на база на тези думи,да действа видимо,като оправданието сме ние!
цитирай
22. boristodorov56 - 21. ka4ak
31.08.2009 17:17
Е, да - сега всички са готови да го подкрепят!

Всичко е в негови ръце - едва ли има някой, който не желае на ББ да успее да се справи.

Готови сме освен оправдание да бъдем и причината да се направи нещо иначе ..
цитирай
23. ka4ak - ако успее да затвори митниците както вече прави първи крачки,това неминуемо ще се отрази благоприятно на българския производител!
31.08.2009 23:26
Така е и със всички работи които е изброил в интервюто!Ние просто трябва да ги следим и да пискаме,когато те не се случват!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ka4ak
Категория: Политика
Прочетен: 6526781
Постинги: 470
Коментари: 13674
Гласове: 88770
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031