Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2009 15:04 - проба-2 Святата и чиста Република
Автор: ka4ak Категория: Политика   
Прочетен: 16749 Коментари: 75 Гласове:
24



Всички народи ще живеят в нея под едни чисти и святи закони, както е дадено от Бога да живее човекът. И за турчинът, и за евреинът и за пр., за всички еднакво ще е само ако припознаят законите равно с българина. Така ще е в наше Българско...
image
Васил Левски (1837-1873) г.

” Братя, възобновлението на нашата славна преди държава, отърванието ни от проклети агаряни, за да си добие първата чест и слава нашето мило отечество Българско, най-после да бъдем равни с другите европейски народи, зависи от нашите собствени задружни сили. като е тъй вам, вам надлежи да се покажете достойни, верни и неустрашими във всяко отношение.”

 

“За отечеството работим, байо! Кажи ти моите и аз твоите кривини, па да се поправиме и все да си вървим наедно, ако ще бъдем хора!”

«Целта ни в Българско е братство с всекиго, без да гледаме на вяра и народност.»
 




Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vilit0 - И оше...
18.07.2009 15:10
"Времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме...."
цитирай
2. ka4ak - vilit0 Въпросът е може ли да разберем посланията на този велик българин 172 години след неговото рождение!
18.07.2009 15:17
И твоя цитат показва,че разликата от близо два века я няма и още можем да се учим от него!
цитирай
3. allbi - мда
18.07.2009 15:20
"Имаме пред очите си доста примери: днес е човек, а утре – магаре! Да кажа за мене си, вий сте ме, мисля, познали твърде добре, че аз днешен не съм в работата си, а от 1861-во лято, оттогава и досега... Ако не знаете, питайте и научете се добре: че ако ме земете за вяроване пълно, тогава знам, че и думите ми ще бъдат истинни във вас! Трябва изпит!"
Писмо до Д. Попов, 30 април 1871 г.
цитирай
4. bogolubie - ka4ak,
18.07.2009 15:20
така искаме ние, но други не искат това. И ще се изпълнят думите от библията, че когато кажат мир, мир няма да има. Мирът трябва да е построен на основите от истина, в противен случай истината ще го разруши, защото ще е построен на измамни основи.
С поздрав: ЕСТИР !
цитирай
5. ka4ak - А това е още едно от онези малки 6 неща,които ме правят щаслив!
18.07.2009 15:22
cinderellathespy и cvetnica това е втори отговор!
цитирай
6. ka4ak - allbi Снощи ме попита какво е на 18.07.2009г
18.07.2009 15:28
И пак ми подсказа!Време е и нашите политици да почнат да разбират от подсказване!
цитирай
7. vilit0 - И твоя цитат показва, че разликата ...
18.07.2009 15:32
ka4ak написа:
И твоя цитат показва,че разликата от близо два века я няма и още можем да се учим от него!

Добре е да си спомняме за титаните в нашата история. И да се учим от тях. Не спирам да се изумявам докато чета завещаното ни от Левски.
цитирай
8. ka4ak - bogolubie -това че не вярвам в това което ти вярваш,не ме прави по различен!
18.07.2009 15:33
Винаги можем да се разберем,ако се чуваме!“За отечеството работим, байо! Кажи ти моите и аз твоите кривини, па да се поправиме и все да си вървим наедно, ако ще бъдем хора!”
цитирай
9. allbi - нека да прозвучи както го е казал левски :
18.07.2009 15:34
"Цели сме изгорели от парене и пак не знаем да духаме. "

и много други неща е казал и е подсказвал и се е жертвал ама ...

http://pojelaniq-bg.hit.bg/citati-na-vasil-levski.html
цитирай
10. ka4ak - vilit0 -"Добре е да си спомняме за титаните в нашата история. И да се учим от тях. Не спирам да се изумявам докато чета завещаното ни от Левски."
18.07.2009 15:45
"Човекът е несвободен заради това, което е,а не заради това, което са другите"
И аз продължавам да се изумявам и прекланям пред този гений,на България!
цитирай
11. ka4ak - allbi -"Играем с живота на 7 милиона българи – трябва зряло да се постъпва“
18.07.2009 15:55
НЕ ЗВУЧИ ЛИ ВСЕ ЕДНО ДНЕС ГО КАЗВА?
цитирай
12. mamas - Едно стихотворение от Валентин Йорданов
18.07.2009 15:59
Миралай Тефик бей
Миралаят посърна. Сълзи му кълвяха очите.
Студът като знаме, въжето със бримка развя.
Заптиета прегърбени, дебнеха в нищото скрити.
Над бесилото гарван опелото си закрещя...

Три дни го моли: „Подпиши свободата човече!”
А очите на Дякона – ясен небесен простор
пред които Тефик онемял, мълчаливо се свлече,
проумял, че да съдиш Апостол това е позор.

Преминаха спомени през ума, като филмови кадри,
как потерята спря във гората млада сърна.
От цървулните дири утоляваше своята жажда,
сякаш беше се сбрала за нея светена вода.

„Кой е Левски?” В ушите гърмеше въпросът...
Сега във зандана, срещу него беят седи.
Кафе ако иска в предсмъртният час, ще му носи.
Той е ангел след който народът поробен върви.

Миралаят реши, ако трябва в смъртта ще го следва.
Идеал не умира от хватка на здраво въже.
Апостолът хвърли за посев святото дело
от което се раждат само смели мъже.
цитирай
13. mamas - И още едно - от Ваня70
18.07.2009 16:03
Към Левски

Едно дете, Апостоле, откри те днес…
С поклон и цвете пред портрета спря се…
Душата му е храм… все още… Влез…
И моля се там вечно да останеш!

Да свети с твойта честност и мечти
дори след време детското сърце!
Дано в живота да го пазиш ти
от миг нечестност… подлост… врагове…

Да бъде негов твоя идеал…
И с твоя дух и съвест да порасне…
С Родината в сърцето си живял –
детето с таз любов дома да пази!

19.02.2009 г.
цитирай
14. allbi - много са :
18.07.2009 16:11
Дела трябват, а не думи.

Бързата работа ялова излиза.

Дързост и постоянство!

Времето е в нас и ние сме във времето.

Интригата спира хода на народната работа

Както речат повечето игроводи, така ще играем

На драго сърце да обичаме оногова, който ни покаже погрешката, инак той не е наш приятел

Никой да не се повежда сляпо в работата
цитирай
15. ka4ak - mamas ТОЙ И НА ТОВА Е ОТГОВОРИЛ!
18.07.2009 16:14
«Историята ни няма да прикачи заслугите ми другиму.»
цитирай
16. ka4ak - mamas Прекрасно стихотворение!За детенцето съм сигурен!
18.07.2009 16:30
Но и Президента е сложил зад гърбът си портрета на Левски!А,тука вече не съм сигурен!
цитирай
17. kasnaprolet9999 - Най-хубавото стихотворение за Лвски е
18.07.2009 16:35
Иван Вазов
Епопея на забравените - Левски

Манастирът тесен за мойта душа е.
Кога човек дойде тук да се покае,
трябва да забрави греховния мир,
да бяга съблазни и да търси мир.
Мойта съвест инак днеска ми говори.
Това расо черно, що нося отгоре,
не ме помирява с тия небеса
и когато в храма дигна си гласа
химн да пея богу, да получа раят,
мисля, че той слуша тия, що ридаят
в тоя дол плачевни, живот нестърпим.
И мойта молитва се губи кат дим,
и господ сърдит си затуля ухото
на светата песен и херувикото.

Мисля, че вратата на небесний рай
на къде изглеждат никой ги не знай,
че не таз килия извожда нататък,
че из света шумен пътят е по-кратък,
че сълзите чисти, че вдовишкий плач,
че потът почтенний на простий орач,
че благата дума, че правото дело,
че светата правда, изказана смело,
че ръката братска, без гордост, без вик
подадена скришно на някой клетник,
са много по-мили на господа вишни
от всичките химни и тропари лишни.

Мисля, че човекът, тук на тоя свят
има един ближен, има един брат,
от кои се с клетва монахът отказа,
че цел по-висока Бог ни тук показа,
че не с това расо и не с таз брада
мога да отмахна някоя беда
от оня, що страда; мисля, че канонът
мъчно ще направи да замлъкне стонът;
че ближний ми има нужда не в молитва,
а в съвет и помощ, когато залитва;
мисля ази още, че овчарят същ
с овцете живее, на пек и на дъжд,
и че мойте братя търпят иго страшно,
а аз нямям нищо, и че туй е гряшно,
и че ще е харно да оставя веч
таз ограда тиха, от света далеч,
и да кажа тайно две-три думи нови
на онез, що влачат тежките окови.
Рече и излезе.

Девет годин той

скита се бездомен, без сън, без покой,
под вънкашност чужда и под име ново
и с сърце порасло и за кръст готово,
и носи съзнанье, крепост, светлина
на робите слепи в робската страна.
Думите му бяха и прости и кратки,
пълни с упованье и надежди сладки.
Говореше често за бунт, за борба,
кат за една ближна обща веселба,
часът на която беше неизвестен;
изпитваше кой е сърцат, сиреч честен,
участник да стане във подвига свят;
всяк един слушател беше му и брат.
В бъдещето тъмно той гледаше ясно.
Той любеше свойто отечество красно.
Той беше скиталец и кат дете прост
и като отшелник живееше в пост.
Горите, полята познати му бяха;
всичките пътеки кракът му видяха,
пустинята знайше неговия глас,
хижата го знайше и на всеки час
вратата й за него отворена беше.
Той се не боеше, под небето спеше,
ходеше замислен, сам-си без другар.
Тая заран млад е, довечера стар,
одеве търговец, сега просяк дрипав,
кога беше нужно - хром, и сляп, и клипав;
днес в селото глухо, утре в някой град
говореше тайно за ближний преврат,
за бунт, за свобода, за смъртта, за гробът,
и че време веч е да въстане робът;
че щастлив е оня, който дигне пръв
народното знаме и пролее кръв,
и че трябва твърдост, кураж, постоянство,
че страхът е подлост, гордостта - пиянство,
че равни сме всички в големия час -
той внасяше бодрост в народната свяст.

И всякоя възраст, класа, пол, занятье
зимаше участье в това предприятье;
богатий с парите, сюрмахът с трудът,
момите с иглата, учений с умът,
а той беден, гол, бос, лишен от имотът,
за да е полезен дал си бе животът!

Той беше безстрашлив. Той беше готов
сто пъти да умре на кръста Христов,
да гори, кат Хуса или кат Симона
за правдата свята да мре под триона.
Смъртта бе за него и приятел и брат,
зашил беше тайно в ръкава си яд,
на кръста му вярно оръжье висеше,
за да бъде страшен, кога нужда беше.
Той не знайше отдих, ни мир, нито сън,
обърнал се беше не дух, на огън.
Думата си цяла лейше в едно слово,
понявга чело си мръщеше сурово,
и там се четеше и укор и гняв,
и душа упорна, и железен нрав.

Той беше невидим, фантом, или сянка.
Озове се в черква, мерне се в седянка.
Покаже се, скрий се без знак и без след,
навсякъде гонен, всякъде приет.
Веднъж във събранье едно многобройно
той влезна внезапно, поздрави спокойно,
и лепна плесница на един подлец,
и излезе тихо из малкий градец.
Името му беше знак зарад тревога,
властта беше вредом невидима, строга,
обсаждаше двайсет града изведнъж,
да улови тоя демон вездесъщ.
От лице му мрачно всички се бояха,
селяните прости светец го зовяха
и сбрани, сдушени във тайни места
слушаха със трепет, с зяпнали уста
неговото слово сладко и опасно,
И тям на душата ставаше по-ясно.
.................................
.................................
И семето чудно падаше в сърцата
и бързо растеше за жътва богата.

Той биде предаден, и от един поп!
Тоя мръсен червяк, тоя низък роб,
тоз позор за Бога, туй пятно на храма
Дякона погуби чрез черна измама!
Тоз човек безстиден със ниско чело,
пратен на земята не се знай защо,
тоз издайник грозен и божий служител,
който тая титла без срам бе похитил,
на кого устата, пълни с яд и злост,
изрекоха подло: "Фанете тогоз!"
На кого ръката не благословия,
а издайство сърши, и гръм не строши я,
и чието име не ще спомена
от страх мойта песен да не оскверна,
и кого родила една майка луда,
който равен в адът има само Юда
фърли в плач и жалост цял народ тогаз!
И тоз човек йоще живей между нас!

Окован и кървав, във тъмница ръгнат,
Апостолът беше на мъки подвъргнат
ужасни. Напразно! Те нямаха власт
над таз душа яка. Ни вопъл, ни глас,
ни молба, ни клетва, ни болно стенанье
не издаде в мрака туй гордо страданье!
Смъртта беше близко, но страхът далеч.
И той не пошушна предателска реч.
И на вси въпроси - грозно изпитанье -
един ответ даде и едно мълчанье
и казваше: "Аз съм Левски! Ей ме на!"
И никое име той не спомена.

Но тиранът люти да убий духът
една заран Левски осъди на смърт!
Царете, тълпата, мръсните тирани
да могат задуши гордото съзнанье,
гласът, който вика, мисълта, що грей,
истината вечна, що вечно живей,
измислиха всякой по една секира
да уморят всичко, дето не умира:
зарад Прометея стръмната скала,
ядът за Сократа с клеветата зла,
синджир за Коломба, кладата за Хуса,
кръста на Голгота за кроткий Исуса -
и по тоя начин най-грозний конец
в бъдещето става най-сяен венец.

Той биде обесен.

О, бесило славно!

По срам и по блясък ти си с кръста равно!
Под теб ний видяхме, уви, да висят
много скъпи жъртви и да се тресят
и вятърът южни с тях да си играе,
и тиранът весел с тях да се ругае.
О, бесило славно! Теб те освети
смъртта на геройте. Свещено си ти.
Ти белег си страшен и знак за свобода,
за коя под тебе гинеше народа,
и лъвът, и храбрий: и смъртта до днес
под тебе, бесило, правеше ни чест.
Защото подлецът, шпионът, мръсникът
в ония дни мрачни, що "робство" се викат,
умираха мирни на свойто легло
с продадена съвест, с позор на чело,
и смъртта на тебе, о, бесилко свята,
бе не срам, а слава нова на земята
и връх, от където виждаше духът
към безсмъртието по-прекия път!
цитирай
18. ka4ak - allbi - «Днешният век е век на свободата.»
18.07.2009 16:40
Дали е така или пък още не сме се усетили какво ни е казал Апостола?!!
цитирай
19. drlubenova - Вазов е невероятен! но искам да п...
18.07.2009 16:40
Вазов е невероятен! Но искам да припомня и друг един титан на словото - Христо Ботев!
Обесването на Васил Левски

О, майко моя, родино мила,

защо тъй жално, тъй милно плачеш?

Гарване, и ти, птицо проклета,

на чий гроб там тъй грозно грачеш ?



Ох, зная, зная, ти плачеш, майко,

затуй, че ти си черна робиня,

затуй, че твоят свещен глас, майко,

е глас без помощ, глас във пустиня.



Плачи! Там близо край град София

стърчи, аз видях, черно бесило,

и твой един син, Българийо,

виси на него със страшна сила.



Гарванът грачи грозно, зловещо,

псета и вълци вият в полята,

старци се молят богу горещо,

жените плачат, пищят децата.



Зимата пее свойта зла песен,

вихрове гонят тръни в полето,

и студ, и мраз, и плач без надежда

навяват на теб скръб на сърцето.



"Обесването на Васил Левски" е последната песен на Ботев. Създадена е вероятно към края на 1875 г., защото не е включена в "Песни и стихотворения". Напечатана е в "Календар за 1876 година" под образа на Васил Левски.





цитирай
20. ka4ak - kasnaprolet9999 -как може да даваш пример с един" Комерсиален автор,който трябва да изхвърлим от учебниците по литература"
18.07.2009 16:59
Децата не го разбират и няма да могат да го оценят!Това се стремят да направят някой среди в България!
цитирай
21. ka4ak - mihala -тебе все те прескачам,не е нарочно!
18.07.2009 17:06
«Ако спечеля — печеля за цял народ — ако изгубя, губя само мене си!»
цитирай
22. krotalka - Много силни и верни думи е казал Апостола!
18.07.2009 17:20
Трябва да се припомнят на някои хора, не само на депутатите, а на всички!


«Целта ни в Българско е братство с всекиго, без да гледаме на вяра и народност.»

цитирай
23. ka4ak - drlubenova - Да имаме си титани и трябва да го осмислиме и да се гордеем с тях!Първо ние,за да може и децата ни да го разберат!
18.07.2009 17:21
и твой един син, Българийо,

виси на него със страшна сила.

Тази сила ни трябва,за да не изчезнем и да се затрием!
цитирай
24. ka4ak - krotalka Силни и верни,но явно не могат да бъдат разбрани!
18.07.2009 17:26
А пък са казани на чист български език!А Кирилицата е и официален език на Европа!
цитирай
25. ka4ak - krotalka- и още''Народната работа стои над всичко.''
18.07.2009 17:45
Депутатите дали го знаят?
цитирай
26. krotalka - Ако не го знаят,
18.07.2009 17:51
ще трябва да им го кажем! Така де, нали са наши избраници, т.е. избрани са да служат на нас!
Едно време влсата се казваше "народна", и три кордона милиционери я пазеха от народа! Сега и депутатите уж са народни избраници, ама народа не им вижда очите след като влезат в парламента!
цитирай
27. ka4ak - krotalka-Права си!Но май първо на нас си трябва да кажем!
18.07.2009 17:58
На 12 декември 1872 Левски пише писмо до окръжния център в Голям извор, в което казва: „Близо е времето вече — българинът не ще бъде роб, а свободен.“
цитирай
28. mamas - 17. kasnaprolet9999 - "Най-хубавото стихотворение за Лвски е
18.07.2009 18:10
Иван Вазов
Епопея на забравените - Левски"

Вазов и Ботев са класика в това отношение, и аз съм израснала с техните стихове. Тях всички ги знаят, което не означава, разбира се, че не е нужно да се припомнят.
Аз исках по-скоро да покажа, че образът на Левски вълнува и съвременни поети, чиито стихове не са просто наредени думи, а са съвсем искрени...И не са само цитираните от мен. Това дава надежда за нас, българите.
цитирай
29. iliada - :)
18.07.2009 18:31
Явно умееш да правиш успешни проби -и втората е супер ,пък ми е драго като виждам ,че не са измрели патриотите!V
Подздрав за втория опит!:)
цитирай
30. zaw12929 - ного хубав постинг!
18.07.2009 18:49

ного хубав постинг!
цитирай
31. ka4ak - mamas - всички трябва да се гордеем с него,та той и днеска е с нас!
18.07.2009 19:05
Това трябва да съзнаваме и да го предадем на нашите потомци!
цитирай
32. ka4ak - iliada просто изброявам нещата от тези 6!Това е второто!
18.07.2009 19:10
Гордея се че ми е сънародник и ме прави щастлив!
цитирай
33. ka4ak - zaw12929 -Думи казани преди два века,а са толкова актуални и днес!
18.07.2009 19:14
Просто като гледаме в бъдещето,не трябва да забравяме миналото и да не разделяме снопа от съчки!
цитирай
34. ka4ak - zabavnata - колко малко ни трябва!Просто да го разберем!
18.07.2009 19:19
Имали сме толкова много време и е обидно че и днес има хора които не могат да проумеят простите истини
по силни и от времето!
цитирай
35. kasnaprolet9999 - mamas
19.07.2009 00:32
Това, че поместих тук произведението на Вазов не бе критика към теб, направих го за да има пълнота, чудех се кое да предпочета-на Вазов или на Ботев, но първото надделя, много го харесвам и някак е по-позитивно, показва цялата същност на Левски.
цитирай
36. kasnaprolet9999 - ka4ak
19.07.2009 00:40
Вазов няколко пъти вече се опитват да го детронират и не са успели до сега, много младежи вече не четат книжки, имам си ги и в къщи такива, за това реших да го сложа, чудех се, как ще реагираш, защото е доста дълго, но за това пък дава пълна характеристика на Левски.
Не знам дали ти е попадала книгата на Захари Стоянов за Левски, прочетох я много след като завърших института и бях учудена, че никой в училище не ни беше казал за тази книга, тя е изключителна. До този момент този автор ни беше представян най-вече със "Записки по българските възстания" и тази книга си бе цяло откритие за мен.
цитирай
37. ka4ak - kasnaprolet9999 - mamas-самото название Епопея на забравените обяснява Предсмъртното писмо на Дякона!
19.07.2009 09:38
"Байовци,
Ето, че паднах в ръцете на враговете и ще напусна пътя на борбата преди да сме видели края на нашите въжделения. Но с моята кончина не свървшва пътят, който трябва да извървите, така щото да не изгубят смисъл усилията ни. Моята смърт не ще да спре бъдещето ни освобождение, нито трябва да скове сърцата и душите ви. Знайте, че борбата за освобождението ни ще погълне в жертвения си олтар много от вас, но още повече ще погълне борбата след освобождението ни. Аз не веднъж съм ви казвал: ” Тоз който ни освободи той ще да ни и пороби”. Внимавайте, в народната работа няма шега, освобождението ни трябва да бъде плод на нашите задружни усилия. Вие, които ви грабят, безчестят и лъжат днешните ни управници, не мислете, че работата ни свършва с едното освобождение. Не тя с това започва. Нашето драгоценно отечество, ще се нуждае от достойни хора, които да го водят по пътя на благоденствието, така щото да бъдем равни на другите европейски народи. Ако допуснете утре, когато сте вече свободни да ви управляват днешните турски мекерета и разните му лихвари и чорбаджии, които и днес ви грабят най-безжалостно, то по-добре да си останем под сянката на султана. Вярно е, че ние нямаме хора подготвени, но поне имаме хора честни и родолюбиви, които няма да се поколебаят да положат живота си за въздигането на държавата ни. Не се полъгвайте, че тези които държат парите държат и бъдещето ви, защото тези пари те са ги взели от вас, а вие им се кланяте и ги въздигате, като слънце пред очите си. Те няма да се поколебаят да посегнат към властта, а вие ще трябва да ги възпрете и да им поискате сметка, кой с какво е помогнал за освобождението ни, и давал ли е пари или казвал нека да стане па тогава. На такива аз съм им писал и преди” Днес е момента да си купите живот, които сега се продава, утре не и милиони да давате” Та тези, които покажат разписките с печата на Централния комитет, те нека живеят свободно в отечествното ни, а другите презрете и отсечете алчните им ръце желаещи властта само за да ви грабят. За такива злоупотребяващи с народни пари, наказанието е само едно Смърт , смърт и пак смърт, както гласи и уставът ни. За тези, които петнят името на отечеството ни наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. За тези, които се възползват от непросветеността на народа ни и го грабят, уж били по-умни и учени, а всъщност лукави и хитри наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. За тези, които насаждат омраза между хората живеещи в нашето мило Отечество, било на етническа или верска основа, с цел докато се избивате по-между си, те да трупат богатства, наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. За тези, които обещават много, само и само да ги изберете да ви управляват, а после се отметнат от думите си, като кажат, че времената били трудни и те видите ли не предполагали че такова е положението, наказанието е конфискуване на имуществото и изгнание извън пределите на Отечеството ни. За тези, които под булото на родолюбието, градят закони, а самите те не ги спазват или пък ги използват с цел своето облагодетелстване, наказанието е Смърт, смърт и пак смърт. Това е което исках да ви кажа, надявайки се, че ще доведете борбата до край. Бъдете силни братя и не щадете силите ,нито кръвта си, защото Отечеството ни няма да припише заслугите ви други му, нито пък ще позволи да потънат в забвение. И не забравяйте – Времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме."

цитирай
38. vmir - Левски е имал изумителен усет и визия за най-важните неща в една държава.
19.07.2009 09:57
Как пък поне мъничко не прихванаха от Левски огромната част от онези, които са правили всичко възможно да стоят на върха на управлението... Чукундури, ама такива си ги слагаме ние, щото все гледаме да сме в "шушу - мушу" с началството и друго рядко ни интересува...
цитирай
39. ka4ak - kasnaprolet9999 - ka4ak Всичко е дълго и никой не иска да чете!
19.07.2009 10:02
А това ни е съхранило като нация.В тази посока трябва да се работи,защото безродовото общество премахва и морала и разбива ценносната система на България!
Васил Левски (Дяконът). Черти из живота му. 1883г.а тази книга на Захари Стоянов,просто е била забранена след "референдума"46г и трябваше да се случи това в предишния пост,за да види бял свят през 82г.Така че нищо случайно няма!
цитирай
40. vmir - Това трябва да го знае всеки, вместо да се чуди какво го засяга (цитирам от горния коментар):
19.07.2009 10:03
"ЗА ТЕЗИ, КОИТО ПЕТНЯТ ИМЕТО НА ОТЕЧЕСТВОТО НИ НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО СЕ ВЪЗПОЛЗВАТ ОТ НЕПРОСВЕТЕНОСТТА НА НАРОДА НИ И ГО ГРАБЯТ, УЖ БИЛИ ПО-УМНИ И УЧЕНИ, А ВСЪЩНОСТ ЛУКАВИ И ХИТРИ НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО НАСАЖДАТ ОМРАЗА МЕЖДУ ХОРАТА ЖИВЕЕЩИ В НАШЕТО МИЛО ОТЕЧЕСТВО, БИЛО НА ЕТНИЧЕСКА ИЛИ ВЕРСКА ОСНОВА, С ЦЕЛ ДОКАТО СЕ ИЗБИВАТЕ ПО-МЕЖДУ СИ, ТЕ ДА ТРУПАТ БОГАТСТВА, НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО ОБЕЩАВАТ МНОГО, САМО И САМО ДА ГИ ИЗБЕРЕТЕ ДА ВИ УПРАВЛЯВАТ, А ПОСЛЕ СЕ ОТМЕТНАТ ОТ ДУМИТЕ СИ, КАТО КАЖАТ, ЧЕ ВРЕМЕНАТА БИЛИ ТРУДНИ И ТЕ ВИДИТЕ ЛИ НЕ ПРЕДПОЛАГАЛИ ЧЕ ТАКОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО, НАКАЗАНИЕТО Е КОНФИСКУВАНЕ НА ИМУЩЕСТВОТО И ИЗГНАНИЕ ИЗВЪН ПРЕДЕЛИТЕ НА ОТЕЧЕСТВОТО НИ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО ПОД БУЛОТО НА РОДОЛЮБИЕТО, ГРАДЯТ ЗАКОНИ, А САМИТЕ ТЕ НЕ ГИ СПАЗВАТ ИЛИ ПЪК ГИ ИЗПОЛЗВАТ С ЦЕЛ СВОЕТО ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНЕ, НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ТОВА Е КОЕТО ИСКАХ ДА ВИ КАЖА, НАДЯВАЙКИ СЕ, ЧЕ ЩЕ ДОВЕДЕТЕ БОРБАТА ДО КРАЙ. БЪДЕТЕ СИЛНИ БРАТЯ И НЕ ЩАДЕТЕ СИЛИТЕ ,НИТО КРЪВТА СИ, ЗАЩОТО ОТЕЧЕСТВОТО НИ НЯМА ДА ПРИПИШЕ ЗАСЛУГИТЕ ВИ ДРУГИ МУ, НИТО ПЪК ЩЕ ПОЗВОЛИ ДА ПОТЪНАТ В ЗАБВЕНИЕ. И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ – ВРЕМЕТО Е В НАС И НИЕ СМЕ ВЪВ ВРЕМЕТО, ТО НАС ОБРЪЩА И НИЕ НЕГО ОБРЪЩАМЕ."
цитирай
41. vmir - Цялото писмо на Левски трябва да стои в кабинетите на управляващите,
19.07.2009 10:27
написано с големи блестящи букви!

На какво прилича това сега - всяка скапана мижитурка си сложила портрета му в кабинета си, а прави почти всичко обратно на заръките на Апостола, а по-малките мижитурчици се превиват от метани пред по-голямата мижитурка и всичко това - пред погледа на Левски!!!

Всеки, който има дързостта да си сложи портрета на Левски, трябва да знае НАИЗУСТ предсмъртното му писмо! Стига гавра и цинизъм с Апостола на Свободата!

Журналисти, питайте управляващите да цитират Левски, след като се представят за толкова големи негови последователи!!!
цитирай
42. ka4ak - vmir - Левски е имал изумителен усет и визия за най-важните неща в една държава.
19.07.2009 10:53
Всички го знаят и за това го слагат в кабинетите си,но не могат да четат!Президента е историк,но като го видя с натовска каска и в черква със свещ в ръка,ситуацията се допълва с портрета на Апостола зад гърбът му!
цитирай
43. ka4ak - 41. vmir - Това трябва да го знае всеки, вместо да се чуди какво го засяга!
19.07.2009 11:02
Всеки го знае,но думата "смърт"не се вписвала във векът който живеем,а не могат да разберат,че трябва да се преосмисля и просто да бъдат отстранявани от възможността да злоупотребяват!Политическата смърт идеално се вписва в думите на Апостола!
цитирай
44. ka4ak - vmir - Цялото писмо на Левски трябва да стои в кабинетите на управляващите, написано с големи блестящи букви!
19.07.2009 11:09
За това се чества обесването на Левски,а не раждането му!Щото виж какви работи излизат покрай неговия рожден ден!
цитирай
45. allbi - В сърцето огънче горешеМеч...
19.07.2009 11:15
В сърцето огънче гореше
Мечтаеше за друг живот.
За другите се бореше, не спеше
и жертва се за целия народ...

Предаден, гонен и обичан
такъв един, над всичко земно
и себе си на гибел сам обричаше,
повярвал, че това е най-потребно...

Обесиха те и безсмъртна
остана твоята съдба,
да гледаш от портретите разпръснал
една безкрайна доброта...

И днес какво, отново си ни нужен
поробени душите пак горят,
а саможертвата е вече чужда,
народът е на вечен кръстопът...

И тоз народ, дали те заслужава?
Та ти за него се погуби,
а същата мизерия остава...
Народът се оставя да го тъпчат грубо...
цитирай
46. vmir - Качак, дори и всички да сме против смъртното наказание,
19.07.2009 11:25
това не може да е никаква пречка да се цитира Левски, поне, защото това може да значи политическа смърт, както сам отбелязваш.

Отделно и много по-важно е, че с определението "смърт" Левски е маркирал границата на крайната недопустимост на деянието, както и Исус я маркира с "по-добре извади си окото", "по-добре отрежи си ръката" или "обърни си и другата буза". Условността и алтернативите са невидими само за онези, които в търсенето на лични изгоди и без тях не биха се посвенили да се изгаврят с великите водачи на народите. Защото нито Исус, нито Левски не отнемат възможността на никого да избере сам дали предпочита да краде и мами, или да си понесе тежките последствия на собственото си предпочитание...
цитирай
47. ka4ak - allbi - Толкова е истинско и искренно!ХОРА ЧЕТЕТЕ!!!
19.07.2009 11:40
НИЕ СМЕ НАРОДЪТ!!!За това Апостола е премахнал четите и е започнал да изгражда комитети,защото е прозрял,че трябва да изградим ГРАЖДАНСКОТО ОБЩЕСТВО В БЪЛГАРИЯ!!! СЪБУДЕТЕ СЕ!!!
цитирай
48. ka4ak - vmir - Трябва да се изучава в училище,за да не го бъркат децата с футболен отбор!И всеки който постъпва на държавна работа
19.07.2009 13:02
в молбата си за постъпване на служба,собственоръчно да пишат и следния текст:
"ЗА ТЕЗИ, КОИТО ПЕТНЯТ ИМЕТО НА ОТЕЧЕСТВОТО НИ НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО СЕ ВЪЗПОЛЗВАТ ОТ НЕПРОСВЕТЕНОСТТА НА НАРОДА НИ И ГО ГРАБЯТ, УЖ БИЛИ ПО-УМНИ И УЧЕНИ, А ВСЪЩНОСТ ЛУКАВИ И ХИТРИ НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО НАСАЖДАТ ОМРАЗА МЕЖДУ ХОРАТА ЖИВЕЕЩИ В НАШЕТО МИЛО ОТЕЧЕСТВО, БИЛО НА ЕТНИЧЕСКА ИЛИ ВЕРСКА ОСНОВА, С ЦЕЛ ДОКАТО СЕ ИЗБИВАТЕ ПО-МЕЖДУ СИ, ТЕ ДА ТРУПАТ БОГАТСТВА, НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО ОБЕЩАВАТ МНОГО, САМО И САМО ДА ГИ ИЗБЕРЕТЕ ДА ВИ УПРАВЛЯВАТ, А ПОСЛЕ СЕ ОТМЕТНАТ ОТ ДУМИТЕ СИ, КАТО КАЖАТ, ЧЕ ВРЕМЕНАТА БИЛИ ТРУДНИ И ТЕ ВИДИТЕ ЛИ НЕ ПРЕДПОЛАГАЛИ ЧЕ ТАКОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО, НАКАЗАНИЕТО Е КОНФИСКУВАНЕ НА ИМУЩЕСТВОТО И ИЗГНАНИЕ ИЗВЪН ПРЕДЕЛИТЕ НА ОТЕЧЕСТВОТО НИ. ЗА ТЕЗИ, КОИТО ПОД БУЛОТО НА РОДОЛЮБИЕТО, ГРАДЯТ ЗАКОНИ, А САМИТЕ ТЕ НЕ ГИ СПАЗВАТ ИЛИ ПЪК ГИ ИЗПОЛЗВАТ С ЦЕЛ СВОЕТО ОБЛАГОДЕТЕЛСТВАНЕ, НАКАЗАНИЕТО Е СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ. ТОВА Е КОЕТО ИСКАХ ДА ВИ КАЖА, НАДЯВАЙКИ СЕ, ЧЕ ЩЕ ДОВЕДЕТЕ БОРБАТА ДО КРАЙ. БЪДЕТЕ СИЛНИ БРАТЯ И НЕ ЩАДЕТЕ СИЛИТЕ ,НИТО КРЪВТА СИ, ЗАЩОТО ОТЕЧЕСТВОТО НИ НЯМА ДА ПРИПИШЕ ЗАСЛУГИТЕ ВИ ДРУГИ МУ, НИТО ПЪК ЩЕ ПОЗВОЛИ ДА ПОТЪНАТ В ЗАБВЕНИЕ. И НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ – ВРЕМЕТО Е В НАС И НИЕ СМЕ ВЪВ ВРЕМЕТО, ТО НАС ОБРЪЩА И НИЕ НЕГО ОБРЪЩАМЕ."
цитирай
49. ka4ak - И още нещо,което също е много важно,всенародно да честваме рождения му ден 18.07.1837 г.
19.07.2009 13:20
А не 19.02.1873 г. неговото обесване!!!
цитирай
50. compassion - Здравей ka4ak
19.07.2009 13:52
Желая ти успех в твоите начинания в блога и в реалния живот! Когато са с намерение да се помогне, а не да се извлече печалба, усилията са в хармония с енергията на съзиданието и не остават невъзнаградени. Радвам се, че мислиш за България, но се съмнявам дали връщането назад е правилния път. Нека историята остане където й е мястото - в миналото. СЕГА е момента, в който можем да направим нещо, за да подобрим положението си. ТУК е мястото, което можем да преобразим в райска градина. Да се хванем веднага за работа без да отлагаме. Всичко друго е или съжаление по миналото или бленуване по бъдещето, т.е. изпускане на момента, в който единствено е възможна промяната. А знаеш, че докато не променим начина си на мислене, отношението към самите себе си и не поемем отговорността за живота си, няма да има и промяна в действията ни, а от там и в резултатите. Не се оплаквайте, не обвинявайте, не заклеймявайте, не съдете, не мразете, не се връщайте назад, не отлагайте, не чакайте! От вас зависи. Разберете го най-после. Времената се промениха. Сега имате много по-силни средства.
Поздрав, Руми
цитирай
51. vmir - Качак, това е нещо, което лесно се вижда или проверява,
19.07.2009 13:52
следователно, заслужава си да измислим начин за реализирането му. Може би на първо време да го разпространим и популяризираме като изискване към управляващите. Стига само са се издокарвали с портретите на Левски, крайно време е да ги чуем и как го знаят и разбират, щом демонстрират колко им е мил на сърцата...

Или да настояваме всеки от политиците да изрецитира Левски публично, може би...
цитирай
52. vmir - 51. Привет, Къмпешън, смея да не се съглася съвсем с теб по много проста причина:
19.07.2009 14:01
Казваш нещо, което поне 10 пъти повече хора са чували в сравнение със запознатите със заръките на Левски. При цялото това повторение, да се постигне консеснсус около рецептата ти е практически мисия невъзможна, докато всички сме единодушни за мъдростта и величието на Левски и е естествено обединението ни да започне с онова, с което всички сме съгласни (уж)!
цитирай
53. ka4ak - Здравей Руми в страната в която живееш,не са забравили борбата с морето и отвоюване на територия от него,не са се отказали и от колониите си и от Еразъм Ротер
19.07.2009 14:31
дамски,макар че той никога не е казал,че е холандец!
Ние когато не сме спазвали завета на Кубрат със снопа съчки винаги сме губели!Историята показва че правилното и четене само подобрява качеството на нацията!Страхът и преклонението никога не са градивни,а духът и морала на Левски са безспорни и могат да ни помогнат да си повярваме,че можем и това да почне да дава резултати!Да сега е момента и аз точно това и правя,повече хора да си повярват,че заедно можем и като отделя малко от свободното си време да видим и реални резултати от демокрацията!Но няма ли я ценносната система и родовата памет,ставаме дърво без корен!
цитирай
54. cinderellathespy - Живота и делото на Левски винаги са ме....
19.07.2009 15:05
....вълнували. Той е една от личностите, които ме карат да се гордея, че съм се родила в България. Личности като него са нужни безкрайно много и на съвременността, но като че ли прагматичния живот който живеем, изпълнен с безброй условности и взаимообвързаности ни кара все повече и повече да се отдалечаваме от идеалите, от веруюто.....Като дете гледах една пиеса, която остави много дълбок отпечатък в съзнанието ми. Тя е на Константин Илиев и се казва "Великденско вино". Ето тук можете да прочетете за нея : http://www.konstantiniliev.com/_bg/plays/k-iliev_-_easter_wine.html. Велко Кънев беше невероятен в главната роля. Да се осъжда поведението на този или онзи индивид от заобикалящия ни свят е винаги много лесно. Да се съчувства - също е лесно....Много е трудно, обаче, според мен, да се проумее драмата на една душа разкъсана от противоречия относно мислите и оценките на поведение оставило отпечатък върху цялата нация, душа която едва ли е предполагала, че за нея и за жертвата на нейната човешка слабост ще се говори и след цял един век....Често си мисля дали ако го нямаше предателството на поп Кръстьо довело до трагичната участ на Дякона делото на Левски в настоящите дни щеше да се оценява по този подобаващ начин или и той като Вазов щеше да бъде определян, като "комерсиален" борец за човешки права - един от многото в Епопеята на забравените....Левски е дал много на България - не е бил чуждопоклонник, а е вдъхвал на народа вяра в собствените му сили - това много липсва на българския народ днес според мен! Вечно чакаме някой да ни помогне отвън, да ни оправи. Вяра в себе си ни трябва, само така ще си възвърнем силата и самочувствието на древен народ - народа на Аспарух и неговите потомци. Поздрави за чудесния постинг, Владо!-:)
цитирай
55. ka4ak - vmir - Ние сме работодателите и от нас зависи какво ще правят и какво ще изискваме от тях!
19.07.2009 15:09
В парламента се правят законите,а ние като работодатели трябва да можем да ги контролираме!За това казвам,че Левски го е видял и е премахнал четничеството/10 човека бандити/и е тръгнал да създава комитети с централизирано ръководство обединени от общата идея за свобода!Видял е че в кръчмата/блога и при Странджата/нищо не става,най много да се напием!
цитирай
56. compassion - Привет vmir!
19.07.2009 15:10
Българите вече повече от 130 години са единодушни за мъдростта и величието на Левски, но все още това не им е помогнало. Вярвам, че още 130 години също няма да им помогнат, ако останат на нивото на бездейното възхищение от величието на Дякона.
Поздрав, Руми
цитирай
57. compassion - Здравей ka4ak !
19.07.2009 15:34
В Холандия никой не гледа назад, не се повтаря колко велики са били предците им и не се вдигат лозунги за следване на Еразъм Ротердамски или на който и да е (нито кралица, нито дори Бог). Тук се уважава правото на човешката личност с нейната уникалност и "моралните ценности" се считат за нищо, ако я нямаш толерантността в себе си, т.е. да оставиш другия ба бъде себе си, да бъде различен. Вие мислите, че правите нещо ново, но не е така, защото се държите за старото. Няма да имате успех докато не се откажете от (не по ваша вина) втълпявани ви идеи, че човекът не е важен, а организацията (партията, държавата, родината, БЪЛГАРИЯ). Национализма е ограничено виждане на света. Да воювате с различните, другите, "изменниците", чужденците, противниците на вашите идеи, онези които не казват "СМЪРТ, СМЪРТ И ПАК СМЪРТ", а говорят за мир и сътрудничество, да воювате с когото и да е не е верния път. Може да не си съгласен, кажи го, но да убиваш другия, защото е различен, да отказваш правото му на съществуване и изява е много близко до фашизма. Родовата памет няма да ви помогне, ако отказвате да имате свои собствени очи.
Поздрав, Руми
цитирай
58. ka4ak - Руми,явно нищо не си разбрала,много интересно когато играе националния отбор на холандия,защо стадиона става оранжев!
19.07.2009 16:43
Оставяш човешката личност да има своята индувидуалност,но закона се спазва без уговорки и индувидуалности!Гражданина на България е свободен като какъв да се определи,но при положение че има морални норми и закони приети от всички.Няма изменник,ако не си гражданин на България,родовата памет я има или няма,а името България не се е променяло 13 века.Смърт го коментирахме по горе,казах политическа смърт,защото не защитава нашите интереси!Мир и сътрудничество е договор между две страни,които са го постигнали с диалог!Никой не искам да убивам,но преди да станеш гражданин на света,трябва да станеш гражданин на България,за да има къде да се зареждаш с енергия за да си полезен на себе си и за тези около теб!
цитирай
59. compassion - ka4ak, "явно нищо не си разбрал"
19.07.2009 16:52
Подцененият и унижен човек, който не е свободен и няма мир в душата си, такъв човек се чувства слаб, страхува се и търси организацията (семейството, колектива, партията, държавата), но не за да сподели идеите и чувствата си и заедно да градят общия си дом, а от СТРАХ, че сам не може, няма право или няма да му бъде позволено.
Когато всеки ИНДИВИД осъзнае своята значимост и сила и не се страхува, само тогава ЗАЕДНО също ще сме сила, защото организацията ни (независимо от нивото) тогава ще има не функциите да защити индивида, а има съзидателни, творчески функции. В такова общество няма нужда да се напада който и да е, няма нужда да се воюва с който и да е, защото правата на всеки са определени и дадени. Ако някой ги нарушава си има съд и правосъдие. Така, че осъзнаването на индивида, промяната в начина на мислене е ПЪРВАТА необходима стъпка. Иначе ще продължавате да се организирате в групички едни срещу други (както го правите и в блога си). Дано сега да съм била по-ясна.
цитирай
60. kasnaprolet9999 - Ей, тук станало много интересно,
19.07.2009 17:12
мисля, че качак е прав, трябва да се държим за корените си и да знаем своята история. Те западняците това го правят, без да вдигат много шум и е нещо като основа, върху която се е изградило всичко останало. Демокрацията е по-висша форма на управление, тя застъпва широко индивидуалните качества на своите граждани, но самите те знаят много добре, от къде са тръгнали и къде искат да отидат.
С една дума нашите национални ценности, наследени от далечното минало, не могат да спрат развитието ни в индувидуален план, както и да градим заедно бъдещето на родината ни, могат само да спомогнат за това и следвайки указанията на Левски да стигнем далеч в развитието си.
Пак ви напускам, налегнали са ме грижи.
цитирай
61. ka4ak - Руми,явно нищо не си разбрала
19.07.2009 17:14
и продължаваш като плоча която е повредена да си дрънкаш едно и също,явно тези 13 години са те променили и нямаш представа какво е в България!Колко пъти говоря и пиша за СТРАХ и как може да се излекува това отвратително чуство,ако не повярваш че не трябва да се страхуваш и че това няма да ти навреди,а ще те направи личност!Как ще го преодолееш,след като всичко в България работи да поддържа този страх и индувидуално се мачкат личностите които вярват че са свободни?Само можеш да си фантазираш че" правата на всеки са определени и дадени. Ако някой ги нарушава си има съд и правосъдие."Почвам да си мисля,че чавка ти е изпила мозъка!!Докато с личен пример хората не го видят и пипнат,докато ако твоите права бъдат нарушени и аз не го приема,че са нарушени моите права,ще продължаваш да плямпаш глупости за реалността в България!
цитирай
62. andi2 - ka4ak
19.07.2009 17:57
Извинявай , ама само ще вметна нещо
Все ми се струва , че не става дума толкова за страх , колкото до апатия , безразличие . Всеки се капсулова в себе си , в проблемите си , а преди не бяхме така .
Помагахме си , а сега гледаме да се прегазим .
цитирай
63. compassion - Нарушаваш добрия тон, ka4ak
19.07.2009 17:58
Явно, подсъзнателно усещаш колко съм права, но си безсилен да промениш каквото и да е в България и това те вбесява. Разбирам те. Мисля, че каквото и да правим, трябва да уважаваме себе си и другите и да се опитаме да не замърсяваме общото ни духовно пространство с грозни думи и дела. А блога е царството на думите. Нека ги използваме за да оставяме светлина в душите. Взаимно да се окуражаваме в стремежите си за самоопознаване и израстване. Иначе какъв е смисъла да сме тук. В реалния живот ти сам признаваш има достатъчно грозни неща. Защо да ги множим и във виртуалното?
Аз не приемам тона ти и затова няма да продължа коментарите си тук. За да има позитивен диалог е необходимо първо двамата събеседници да се уважават един друг. При мен си винаги добре дошъл с всякакви мнения и аз няма с нищо да те нападам. Ела, когато пожелаеш!
цитирай
64. ka4ak - С нищо не нарушавам добрия тон!
19.07.2009 18:11
Говоря точно така както ако беше срещу мен!Аз съм реален човек и ти казвам че не си наясно с обстановката в България!Пак повтарям,това е реалността и ти ако не желаеш да я видиш,може да продължиш да ми повтаряш,неща които зная,но в България сме на космически растояния,от твоите съчинения!
цитирай
65. ka4ak - andi2 Сигурен съм,че е страх!
19.07.2009 18:33
Апатията и безразличието,са просто за оправдание!На ден се срещам с 30-100 човека които не познавам!
Всеки има негово мнение,но не се заявява публично,а неща на които са били свидетели,за нищо на света не биха казани публично,а пък за пред съда абсурд!
цитирай
66. vmir - Напълно съм съгласен с Качак за страха.
19.07.2009 19:39
Дори наглеца, тариката, грубиянинът са такива, защото прикриват своя реален страх да не изгубят сегашното си положение. Страхът е огромен и е навсякъде. Ако някой смята, че не го е страх, той просто няма виждане, за което е готов да се бори сериозно. А в съда вина се доказва със свидетели, без които няма присъда и нередности. Ако надвием страха си и се разприказваме само за мурафетите на непосредствените си служебни началници, скоро ще се чудим с какъв акъл сме търпели всичко това.
цитирай
67. vmir - Управленското мислене у нас почти не се е променило от времето на соца.
19.07.2009 20:09
Конкуренцията, която очаквахме да постави нещата на полагащите им се места, така и не се появи, защото беше изместена от тайните попълнения на онези със задачите, чакащи реда си за включване в поредната акция срещу надигащия се “фашизъм”, “екстремизъм”, “реваншизъм” и прочие мишени на революционната бдителност, оправдаващи всяка метаморфоза и постъпка... Каква конкуренция може да има, когато в допълнение и всичко останало се решава с шарене под масата, а никой не иска да губи поради незаплатена честност...

Нещата понастоящем са такива, че лукса да бъдеш честен най-често ти отрежда мястото на аутсайдер. Обратното - наглостта и явното вредителство често те правят ако не уважаван, поне слушан, и това е в пряка връзка със страха, че имаш властта да вгорчиш живота на подчинените си, а акъла ти е толкова че да не се спреш пред това, че съсипваш службата заради личните си пристрастия.
цитирай
68. katan - Левски -единственият и чистият!
19.07.2009 21:35
"Ако спечеля - печели цял народ.Ако загубя - губя само меня си."
Загуби себе си,но остана в безсмъртието и душите ни като нещо чисто и свято!
цитирай
69. ka4ak - cinderellathespy -Вяра в себе си ни трябва, само така ще си възвърнем силата и самочувствието на древен народ - народа на Аспарух и неговите потомци.
19.07.2009 22:05
Tи просто си посочила отговора!Благодаря!
цитирай
70. vmir - Феодализмът е не само при Доган,
19.07.2009 22:44
и ще бъде много жалко, ако се окаже, че сме гласували не против феодалните порядки и взаимоотношения, а срещу определен човек. Да вземем шефа Ш, който в съответствие с обхвата на властта си разпределя съответните “порции” на ресурсите х, у и z между служителите A, B и C. Закона е казал ясно разликите между ресурсите х, у и z, но шефа казва на “А да се даде z”, след като най-вероятно знае, че по закон трябва да е x, а не z. И тази съзнателна или несъзнателна шефска грешка отприщва нещо изумително: веднага се намират поне един-двама заместници на шефа или заместници на заместниците му, които напористо се самопредлагат в качеството на изпълнители на противоречащата на закона шефска заръка и носят за подпис съответната заповед. Вместо предвидения от закона кон, на служителя е пробутана кокошка, възраженията или протестите му са игнорирани, а служителя, който се е предложил в ролята на маша, “добронамерено” обяснява на прецакания: “Прав си, че по закон трябва да е x, а не z, обаче ние сме ти го дали за x, а ти щом държиш, ползвай си го както искаш и недей да спориш, защото ще ти го вземем!” – пълна безсмислица, все едно да ти кажат :”Ето ти кокошка вместо кон, ама ти не казвай, че това не е кон, за да не ти го вземем”. Този номер ми е игран не веднъж и от хора, на които съм помагал приятелски, и съм им посвещавал от личното си време, а комбинацията им на безсмислицата, закононарушението и заплахата три в едно по-добре да не коментирам.

Най-изумителното в подобни случаи е пълното изчезване на разсъдъчната дейност у мераклиите да докажат личната си преданост към шефа и абсолютната невъзможност да разберат, че след като закона е регламентирал нещо, шефа няма право да го регламентира след това. Подобно самонавиване на управленския екип и безумното упорство в глупавите си грешки едва ли би съществувало дълго без управленските навици да се говори едно, а да се цели друго, което кара посредствените служители да бързат с издокарването си пред началството, да горят след това като бушони, а шефовете и нравите да си стоят недосегаеми.
цитирай
71. ka4ak - kasnaprolet9999 много добре синтезирано!
20.07.2009 00:08
kasnaprolet9999 написа:
мисля, че качак е прав, трябва да се държим за корените си и да знаем своята история. Те западняците това го правят, без да вдигат много шум и е нещо като основа, върху която се е изградило всичко останало. Демокрацията е по-висша форма на управление, тя застъпва широко индивидуалните качества на своите граждани, но самите те знаят много добре, от къде са тръгнали и къде искат да отидат.
С една дума нашите национални ценности, наследени от далечното минало, не могат да спрат развитието ни в индувидуален план, както и да градим заедно бъдещето на родината ни, могат само да спомогнат за това и следвайки указанията на Левски да стигнем далеч в развитието си.

цитирай
72. boristodorov56 - Но Васил Лъвский - каза още:
20.07.2009 20:29
Българинът обича свободата, но друг на тепсия да му я поднесе.

Днес, когато Апостола на Свободата - Дякон Лъвский
е повече от икона, е редно не само да споменуваме от време на време кое що е казал, а да се помъчим да дадем и ние своята лепта за Родината.


цитирай
73. ka4ak - Боре той за това е велик,защото и тук ни е казал какво да правиме!
20.07.2009 22:11
“За отечеството работим, байо! Кажи ти моите и аз твоите кривини, па да се поправиме и все да си вървим наедно, ако ще бъдем хора!”

цитирай
74. boristodorov56 - Прав си!
20.07.2009 23:58
Прав си!
цитирай
75. slovoto - Байовци, бива ли да приписвате на ...
30.07.2009 00:17
Байовци, бива ли да приписвате на Левски творенийцето на сценаристите на сЛафчо Чалгата - "Предсмъртното..."?! Срам, срам! Има достатъчно книги с писмата и биографията му, четете и не се поддавайте на всяка провокация, парадираща с името на Апостола.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ka4ak
Категория: Политика
Прочетен: 6554851
Постинги: 470
Коментари: 13676
Гласове: 89032
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930