Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2020 12:52 - ПРИЯТЕЛИ,ДНЕС 3 ТЕМИ И ТРЕТАТА Е..ОБИДНА..„ТЕСТ ЗА ПРИЕМ В ДЕТСКИ ЯСЛИ-ОГЪН,1-2 години,ПАРИ!гратис 6-7дни,ПАРИ!“на1-2 ,пипат огъня и разбират че ПАРИ,С-19 е гра
Автор: ka4ak Категория: Политика   
Прочетен: 718 Коментари: 2 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
ОГЪНЯТ ПАРИ И ГО ЗНАЕМ ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ!!!А ГРАТИСЧИЯТА СЕ Е НАБУТАЛ ВЪВ НАС И ЦЯЛА СЕДМИЦА,БЕЗ ДА ЗНАЕМ,ЗАРАЗЯВАМЕ ДЕ ЩО СВАРИМ,ЗАЩОТО СМЕ БИЛИ СВОБОДНИ, НЕГРАМОТНИЦИ?!МОЙТЕ/ПРОПАДНАЛИ/МОМЧЕТА ПРЕДИ 17 ГОДИНИ  в една от комуните ми се появи хепатит А!Закарахме момчето в инфекциозна,а другите 27 комунари с хигиена ги опазихме!Докторите ни даваха за пример на колеги,как не сме допуснали това изолирано общество да не пламне от хепатит А!.....


ЗДРАВЕТО Е ДАР!!!БЪДЕТЕ ЗДРАВИ И СВОБОДНИ!!!


 СВОБОДНА ЗОНА



Гласувай:
2



1. ka4ak - ДА СПОДЕЛЯ НЕЩО ЗА КОЕТО НЕ СЪМ ПИСАЛ...
11.07.2020 16:17
Д-Р КОЛЕВ БЕЗВЪЗМЕЗДНО СЕ КАЧВАШЕ В ПОЧИВНИЯ СИ ДЕН В КОМУНИТЕ ЗА ПРОФИЛАКТИЧЕН ПРЕГЛЕД НА МОМЧЕТАТА И СЕ УСЪМНИ В ЮЛИЯН,АЛАРМИРА МЕ И ОЩЕ СЪЩИЯ ДЕН СЛЕДОБЕД В ИНФЕКЦИОЗНА,ИЗЛЕЗЕ ХЕПАТИТ А!!!ПО НОЩИТЕ ОБРАТНО В КОМУНАТА С Д-Р КОЛЕВ,САНИТАРНИ МАТЕРИАЛИ И ИНСТРУКТАЖ,А НА ДРУГИЯ ДЕН,КАЧИХ И РЗИ ЗА ТЕСТВАНЕ/3 ПЪТИ ЗА 60 ДНИ,а комунарите се оказаха с Хепатит С;но това е от миналото им........./,А ЗАРАЗАТА ОТ СВИЖДАНЕ ОТ СЕСТРА МУ,А ТЯ ОТ ЛЕЛЯ,ЧИЧО И Т.Н. БЕЗКРАЙНО СЪМ МУ БЛАГОДАРЕН,НО СЪМ НЕУДОБЕН И ДОКТОРА И ЖЕНА МУ,СЪЩО ДОКТОР/БЯХА В ДРЕН/,ВЕЧЕ 16 ГОДИНИ СА ДОКТОРИ В ОБЕДИНЕНОТО КРАЛСТВО......

цитирай
2. ka4ak - ДЪЩЕРЯ МУ, АРХИТЕКТ МАРИЯ КОЛЕВА
11.07.2020 17:17
06.06.2012 12:12 - Здравейте приятели!Обещах бисерчета,но попаднах на ДИАМАНТ!!,който ме изпълни с гордост и вяра!Не съм Свинтила или Петров,но се надявам на Вашето рамо!:)))
Автор: ka4ak Категория: Политика
Прочетен: 13203 Коментари: 32 Гласове: 76

Последна промяна: 19.08.2013 13:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog Постингът е бил сред най-популярни в Blog



Bulgaria
A burning, bright, blaze caught my eye and I gazed at the diamonds in the summer night sky; for the first time I had seen life and hope. I glared at the black velvet sea, only the moon kept it company. It was just as alone as I was back in Britain. I guess what they say is true ‘you never know how much you love something until it’s gone’. Only the warm memories of summer gave me energy to stand up each morning; the way the sun pumped life into the sky like a heartbeat and the smell of peaches in my grandparent’s garden

Yet I knew very well too well why I had left; these lands were poisoned with corruption and Communism; a word that struck fear and revenge in my eyes for that is the reason I had left. And I just waited for the darkness to fade away. I am still waiting for the cloud of grief to be erased even after all these years. So how can I be so inspired by a country that has caused so much pain to me and my family? But that did not mean I hated it nor disliked it. No. It made me more determent to change it. I knew it was waiting to blossom into something great. Yet I hated what it had become… it had been a country beaten, burned and betrayed. The scars, scars from 500 years of slavery had still not healed nor ever will. 5oo years of vicious, vile and villainess wipes on our back that still made the skies bleed, remained in my memory. ‘How? How can I make it change?’ I asked myself every night I was willing to give up anything and everything to help make it heal. I could no longer glare at the plunged in grief faces as I returned home every summer.

It seemed like my heart did not belong to anyone else but my home nor ever will. So when did I fall in love with this place? I remember faintly summer of 2007; you see my auntie would take me and my little brother ever year to a historical place and tell us stories and myths. But one year, the last year, the year she suddenly discovered she had breast cancer. She took us to a little village up high in the mountains where wild rivers and milky white waterfalls surrounded it (called ‘Koprivshtitsa’). It was just waiting to be discovered; little did I know I would discover myself too. It was as if I had been asleep for years and I had finally been…awakened. Awakened by the wind whispering legends of the bloody rivers and the brave men who died for freedom; their souls lurking around in the hidden forest; guarding the old oak trees. I wonder what they would say if they saw Bulgaria today? After 500 years of slavery? 500 years of blood-thirsty soldiers, 500 years of the smell of raw blood, 500 years of the daunting memories of innocent faces burned alive digging in your soul. They gave up their lives so we were no longer slaves yet we had become worse. Would they do it all over again knowing it would be poisoned by Communism half a century later? I knew it was my mission; my goal in life to show all those people that they fought for a good cause.

It was then that I changed, and I thank my auntie for showing me ‘Koprivshtica’ for it has enchanted my body, mind and soul. Since then I rush through books and websites; just craving more information about my country’s past. Each day I find another piece of myself in a dusty old book and I know I have still so much more I have to discover. I wrote and drew everything I knew, so I will never forget; (nor my children and grandchildren, I will teach them as my auntie and my father taught me) so it is always tattooed on my heart.

The fog from my reflection finally lifted and it all became clear. Bulgaria despite everything, it was and always will be; my country. My home.


19. osi4kata - ето превода. Мисля, че така Авторът би казал всичко, ако знаеше Български.
02:37







БЪЛГАРИЯ

Една искра пламна в очите ми, докато се взирах в диамантите, разсипани по нощното лятно небе. За първи път усетих жажда за живот и надежда. Гледах втренчено черното кадифено море, придружено единствено от Луната. То беше точно толкова самотно, колкото и аз в Британия. Предполагам, че сентенцията „Ти не разбираш колко много обичаш нещо, докато не го изгубиш..“ е вярна. Само топлите летни спомени ми дават сили да ставам всяка сутрин. Светлината на Слънцето е пулсът на небето , също както и ароматът на праскови в градината на дядо.
Да, аз знаех прекалено добре защо сме напуснали.. Тези земи бяха отровени от корупция и Комунизъм – дума, която всяваше страх и чувство за мъст в очите ни. Затова се махнахме. И просто чакахме Тъмнината да изчезне и още чакаме облаците на страданието да се разсеят след всичките тези години.. Ще попитате – как така тази страна, която е донесла толкова печал на мен и семейството ми може да ме зарежда с духовна мощ, вместо да предизвика омразата ми и презрението ми. Страданието ми само ме изпълни с решителност и желание за промяна. Аз знаех, че един ден Тя ще разцъфне във величие. Аз не мразех Нея, мразех това, в което се е превърнала – Победена, Опожарена и Предадена Държава. Белезите, 500-годишните белези на робството още не са зарастнали, нито пък някога ще зарастнат. Петстотинте години, през които сме били греховно, подло, зловещо заличавани като Нация и споменът, за които все още оставя кървави следи в небето над нас... „Как? Какво да направя за да променя съдбата И“ – питах се аз всяка вечер, готова да се откажа от всичко и всеки за да И помогна да се изправи на нозе.? Вече не можех да се примиря със страданието, изписано по лицата на хората, когато се завръщах у дома всяко лято.
Изглежда сърцето ми не принадлежи на никой друг и никога няма да принадлежи на друг, освен на страната, която приемам за мой Дом. Кога се влюбих в това място ли? Веднага си спомням лятото на 2007 година.. Видите ли, нашата леля ни водеше всяка година, мен и брат ми, по различни исторически места и ни разказваше истории и легенди. Но онази година беше последната година...годината, в която тя внезапно разбра, че има рак на гърдата.. тогава тя ни заведе в малко градче(б.пр.)), високо в планините, в чиито околности течаха полудели реки и падаха млечно -бели водопади... Наричаха го Копривщица.То само чакаше да бъде открито. Изобщо не бях предполагала, че там ще открия и себе си. Това беше като че ли бях спала с години и най-накрая се бях събудила. Разбудена от Вятъра, шепнещ легенди, от кървавите реки и от духа на героите загинали за свободата на тази земя. Техните души още витаеха из дълбоките гори и охраняваха старите дъбове. Чудно ми е какво биха казали те ако видеха България сега. След 500 годишно робство, 500 години жадни - за кръв войници, 500 години – мирис на лееща се кръв, 500 години – с ужасяващите спомени за невинни личица, изгорени живи.. спомени, които дълбаят в душата ти... Всички те са отдали живота си за да не сме вече роби, но ние сме дори по-зле сега. Биха ли загинали те отново, ако знаеха, че само малко повече от 50 години(б.пр.) след Освобождението, подвигът им ще бъде отровен от комунизма? Аз разбрах своята Мисия.. - моята цел в Живота е да покажа на мъртвите Герои, че те не са се борили напразно, че жертвата им не е била безсмислена (б.пр).
Точно тогава аз се промених и съм брагодарна на леля ми, че ми показа Копривщица, защото Копривщица омагьоса тялото ми, ума ми и душата ми. Оттогава аз се втурнах да събирам информация из книги и уебсайтове, жадна да науча, колкото се може повече за миналото на моята Родина. Всеки ден аз откривам нова частичка от себе си в прашната стара История(б.пр.) и знам, че ми предстои да намеря още толкова, толкова много... Аз записах и попих всичко, което знам – за да не го забравя никога (нито моите деца, нито внуците ми – аз ще предам наученото на тях - така, както моята леля и баща ми ме научиха). Всичко това е татуирано в сърцето ми завинаги.
Мъглата в самосъзнанието ми най-после се вдигна и сега съм наясно със себе си – България преди всичко. Тя беше и винаги ще бъде. Моята Родина!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ka4ak
Категория: Политика
Прочетен: 6561680
Постинги: 470
Коментари: 13676
Гласове: 89086
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930